Produkce TV reklam v Česku jde nahoru

Film

Film

Objem produkce televizních reklam v Česku se v loňském roce skokově zvýšil a přesáhl částku dvou miliard korun. V „krizovém“ roce 2009 se přitom produkovalo za necelou 1,5 miliardu.

Na své tiskové konferenci konané v rámci festivalu v Karlových Varech to oznámili zástupci Asociace producentů v audiovizi (APA).
Podle Moniky Kristlové, která je členkou představenstva APA, je to výsledek hospodářského oživení v Evropě a na zvýšeném zájmu o natáčení reklam v Česku se rovnocenně podílejí jak zahraniční agentury a produkce, pro které místní štáby poskytují služby, tak tuzemské reklamní agentury. Rozpočty, které recese stlačila razantně dolů, však zatím zůstávají stále nižší než v dobách před příchodem recese.

Zatímco oživení zájmu o natáčení zahraničních filmů jde na vrub pobídkovému systému schválenému českou vládou, v reklamní oblasti musí „pobízet“ producenti sami. „Ve svých rozpočtech produkce snižují ceny jak mohou, tak, aby se reklama u nás vůbec realizovala“, řekla na tiskové konferenci Kristlová. Natáčení zahraničních reklam i hraných filmů je podle ní úzce provázáno a je zásadní pro zachování filmařské komunity v Česku.

Objem produkce TV reklam v ČR
2010 - 2 060 mil. Kč
2009 - 1 489 mil. Kč
2008 - 1 937 mil. Kč
2007 - 2 132 mil. Kč
2006 - 1 804 mil. Kč
2005 - 2 048 mil. Kč
2004 - 2 107 mil. Kč
2003 - 2 371 mil. Kč
2002 - 2 237 mil. Kč