Průzkum: nejvěrnější zákazníky má Kaufland

Při stále houstnoucí obchodní síti je stále důležitějším ukazatelem výkonu řetězce věrnost zákazníků. Jak plyne ze studie Incoma Shopping Triggers 2014, má již dnes průměrný zákazník na výběr osm obchodů s veškerým sortimentem, ale pravidelně navštěvuje pouze tři z nich. Dobrým ukazatelem věrnosti je procento nakupujících/domácností, které mají řetězce jako své hlavní nákupní místo.
Nejvyšší podíl věrných nakupujících na českém trhu má řetězec hypermarketů Kaufland – nejvíc tam utratí 20 % českých domácností, což v absolutním počtu odpovídá 882 tisícům domácností (z celkového počtu domácností v ČR, což je asi 4386 tisíc). Druhé až třetí místo se 14 % společně obsadily řetězce Penny Market a Albert (zahrnuje super i hypermarkety), což odpovídá zhruba 595 tisícům věrných domácností. Na čtvrtém místě následuje Tesco (všechny formáty) se 12 % (resp. 522 tisíc) věrných a na pátém Lidl (10 % a 456 tisíc věrných).
Z měření tržních trendů ze studií Incoma je dále patrné, že sílí tendence realizovat více menších nákupů v různých typech prodejen. Vzhledem k těmto změnám přirozeně roste frekvence nákupů, které připadají na jednu domácnost. V projektu Incoma Shopping Monitor je sledován vývoj návštěvnosti řetězců (včetně frekvence nákupu), který je i z důvodu změny nákupních zvyklostí důležitým indikátorem pozice na trhu.
Mluvčí obchodního řetězce Kaufland Michael Šperl výsledky komentuje: „Snažíme se být svým zákazníkům co nejblíže, proto nadále silně expandujeme. V uplynulých letech jsme modernizovali všechny prodejny, a tak nyní nabízejí moderní a příjemné prostředí. Stále si držíme cenové prvenství a pravidelně nabízíme zákazníkům akční zboží s výborným poměrem cena/kvalita.“
Zdroj: Incoma GfK