Reklamní příjmy televizí meziročně klesly o osm procent

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v 1. pololetí 2012 a 2013

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v 1. pololetí 2012 a 2013

Ceníková hodnota prodaného reklamního prostoru za první pololetí 2013 klesla v porovnání se stejným obdobím 2012 u televizí a u tiskových médií. Naopak u internetu a OOH podle monitoringu společnosti Admosphere reklamní příjmy rostou.

Reklamní příjmy televizí v ceníkových hodnotách poklesly v prvním pololetí 2013 o 1,18 miliardy korun, tedy o více než 8 procent. Za pokles příjmů v tomto mediatypu mohou nová pravidla pro nákup reklamního prostoru na Nově, s nimiž se řada klíčových zadavatelů ani po šesti měsících nesmířila a o podmínkách návratu většina z nich stále jedná.

Dalším mediatypem, který se potýká s poklesem příjmů je tisk, meziroční porovnání ceníkových hodnot za první čtvrtletí ukazuje pokles o 2,8 procenta.

Nejvýrazněji rostoucím mediatypem byl podle čísel Admosphere internet, jehož příjmy v ceníkových hodnotách narostly z 2,4 miliardy v prvním pololetí 2012 na 3,1 miliardy ve stejném období 2013, což znamená meziroční nárůst o necelých 30 procent. Kromě internetu se dařilo i venkovním médiím, která zaznamenala v prvním pololetí 2013 meziroční nárůst ceníkových příjmů o necelých 12 procent.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v 1. pololetí 2012 a 2013Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v 1. pololetí 2012 a 2013

Zdroj: Admosphere (monitoring internetu zdroj: SPIR-Mediaresearch, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch) Bez vlastní inzerce *Internet zahrnuje pouze reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring Admosphere od ledna 2013 nově přešla na nezávislý monitoring rozhlasu, meziroční srovnání tedy není možné, v současné době je do monitoringu zařazeno 85 rozhlasových stanic —————————— **