Rok 2012 přinesl růst inzertních příjmů internetu a televizi

ilustrační foto (Dominik Bachůrek, Mladá fronta)

ilustrační foto (Dominik Bachůrek, Mladá fronta) Zdroj: Dominik Bachurek, Sedmicka

Nejprogresivnějším mediatypem roku 2012 byl podle údajů, které zveřejnila společnost Admosphere, internet. Ceníková hodnota příjmů z prodeje displejové reklamy vzrostla meziročně o 30 procent. Tříprocentní nárůst zaznamenaly i televize. Celkově ale trh s reklamou v uplynulém roce stagnoval. V meziročním srovnání došlo k nárůstu o čtvrt procenta.

Ceníková hodnota využité displejové reklamy (internet je monitorován v rozsahu projektu AdMonitoring) vzrostla oproti předchozímu roku téměř o třetinu na 5,4 miliard korun. O 3 procenta vzrostla i souhrnná ceníková hodnota televize, která je z pohledu monitoringu ceníkových hodnot mediatypem nejsilnějším. Celkově zadavatelé v uplynulém roce využili televizní komerci v hodnotě 30 miliard korun.

Ostatní mediatypy mezi roky 2011 a 2012 podle monitoringu Admosphere klesaly. Nejslaběji se pokles projevil u out-of-home medií (-1 %) – celkově v roce 2012 umístili zadavatelé v outdooru, indooru, instore, OOH, TV a v kině reklamu v hodnotě 4 miliardy Kč. O desetinu na 17,6 miliard korun poklesla ceníková hodnota reklamního prostoru v tisku. Největší pokles byl zaznamenán u mediatypu rozhlas, kde se ceníková hodnota odvysílaných reklamních sdělení meziročně snížila o 12 procent. Jedná se však pouze o celostátní rozhlasové kampaně. Rozhlasové regionální kampaně bude nově Admosphere monitorovat od roku 2013.

Přehled reklamních příjmů za rok 2012Přehled reklamních příjmů za rok 2012