Rychlá kola: Souboj titánů, oceli a hliníku

Chevrolet představil několik videí, na nichž ocelová korba pick-upu Silverado přečkala položení 374 kilogramů kamenů až na drobné škrábance bez úhony, zatímco stejný náklad prorazil a rozlomil ložnou plochu konkurenčního vozu od Fordu. Na korbách obou vozů přitom nebyly umístěny žádné podpěry ani vložky.
Automobilka uvedla, že počítá s nasazením reklamních spotů ve vysílání televize ESPN v průběhu vrcholných sportovních událostí a také s delší verzí promítanou v 2400 kinech před filmovými představeními. Tištěná verze reklamy se objeví v Texasu a v dalších místech, kde jsou pick-upy nejžádanější.
Ford na kampaň reagoval tímto prohlášením: „Když jste jednička na trhu 39 let, tak není divu, že se konkurenti občas snaží přijít s nějakými senzačními marketingovými kousky. Faktem však zůstává, že nákladová část F-150 je vysoce odolná a hliníková konstrukce nabízí nejlepší kombinaci pevnosti, odolnosti, korozivzdornosti, velikosti, bezpečnosti a úspory paliv, která kdy byla u pick-upu nabídnuta. Postavili jsme téměř milion nových F-150 a náš náskok před ostatními jen roste.“
Marketingový manažer Chevroletu Sandor Piszar kontroval, že nejde o útok proti Fordu. „Není to útok proti hliníku. Jen ukazujeme, že nabízíme zákazníkům lepší volbu,“ dodal s tím, že test byl proveden bez ochrany korby, protože polovina nových majitelů Silverada opouští prodejny, aniž si ji přiobjedná.
Žádný humor!
„Jsme seriózní značka se seriozními auty. Nabízíme výkon, kvalitu, vzrušení a potřebujeme to ukázat hodně silným způsobem.“ Tak instruoval reklamní agentury Jeremy Tucker, viceprezident Nissanu, který má na starosti marketingovou a mediální komunikaci.
Zvláště v Americe, ale i v jiných zemích podle něho jen málokdo ví, jaké vozy Nissan ve skutečnosti jsou. „Naší hlavní prioritou je udělat z našich aut hvězdy,“ dodal Tucker.
Nová kampaň se tedy obejde bez filmových star, zpěvaček, celebrit, chytlavých popěvků, sofistikovaných průpovídek i sloganů. A hlavně žádný humor! žádají představitelé automobilky. Středem všeho dění bude jen produkt a zase produkt a ještě jednou produkt – vozy Nissan.
Spoty, v nichž je vůz japonské značky vždy jasně červený, ukážou, jak je Nissan bezpečný, spolehlivý, co všechno nabízí a dokáže. Že je schopen převézt řidiče bez starostí do nového století, v němž houstne doprava a kde se podmínky na silnicích stávají stále nepředvídatelnějšími.
Ocelové Vary
Český importér vozů BMW se v Karlových Varech během filmového festivalu nadechl k velkému výkonu. Nejenže byly jeho vozy zajišťující dopravu účastníků a hostů festivalu vidět všude, ale v blízkosti Lázní I postavil nepřehlédnutelnou stavbu. Architektonický koncept BMW Lounge navrhlo studio Olgoj Chorchoj ve spolupráci se studiem CMC Architects.
Třípatrový ocelový skelet byl „osázený“ unikátními vozy bavorské značky, které se objevily v Česku poprvé – například vrcholné dvanáctiválcové BMW M760Li Individual. Celý objekt se šikmými prosklenými boxy byl přístupný po kovovém schodišti. Umožňoval přiblížit se až k vystaveným limuzínám nebo navštívit kavárnu v nejvyšším podlaží.
Legendy v Bohnicích
Téměř žádná značka aut zastoupená v Česku nechyběla na další akci Legendy, která vznikla i proto, že se v Česku nepořádá žádný významnější autosalon. Konala se již potřetí v areálu Psychiatrické nemocnice v Praze-Bohnicích a importéři očividně vsadili na to, že je dobré být vidět alespoň tady.
Během dvou víkendových dnů navštívilo akci s 826 automobily více než 35 tisíc lidí a stránky Legendy 2016 navštívilo na sociální síti Facebook 640 tisíc uživatelů. Exponáty byly vystaveny na celkové ploše 64 hektarů a vše zpravodajsky pokrývalo 121 akreditovaných novinářů.