Rychlá kola: Souboj titánů, oceli a hliníku
Chevrolet představil několik videí, na nichž ocelová korba pick-upu Silverado přečkala položení 374 kilogramů kamenů až na drobné škrábance bez úhony, zatímco stejný náklad prorazil a rozlomil ložnou plochu konkurenčního vozu od Fordu. Na korbách obou vozů přitom nebyly umístěny žádné podpěry ani vložky.
Automobilka uvedla, že počítá s nasazením reklamních spotů ve vysílání televize ESPN v průběhu vrcholných sportovních událostí a také s delší verzí promítanou v 2400 kinech před filmovými představeními. Tištěná verze reklamy se objeví v Texasu a v dalších místech, kde jsou pick-upy nejžádanější.
Ford na kampaň reagoval tímto prohlášením: „Když jste jednička na trhu 39 let, tak není divu, že se konkurenti občas snaží přijít s nějakými senzačními marketingovými kousky. Faktem však zůstává, že nákladová část F-150 je vysoce odolná a hliníková konstrukce nabízí nejlepší kombinaci pevnosti, odolnosti, korozivzdornosti, velikosti, bezpečnosti a úspory paliv, která kdy byla u pick-upu nabídnuta. Postavili jsme téměř milion nových F-150 a náš náskok před ostatními jen roste.“
Marketingový manažer Chevroletu Sandor Piszar kontroval, že nejde o útok proti Fordu. „Není to útok proti hliníku. Jen ukazujeme, že nabízíme zákazníkům lepší volbu,“ dodal s tím, že test byl proveden bez ochrany korby, protože polovina nových majitelů Silverada opouští prodejny, aniž si ji přiobjedná.
Žádný humor!
„Jsme seriózní značka se seriozními auty. Nabízíme výkon, kvalitu, vzrušení a potřebujeme to ukázat hodně silným způsobem.“ Tak instruoval reklamní agentury Jeremy Tucker, viceprezident Nissanu, který má na starosti marketingovou a mediální komunikaci.
Zvláště v Americe, ale i v jiných zemích podle něho jen málokdo ví, jaké vozy Nissan ve skutečnosti jsou. „Naší hlavní prioritou je udělat z našich aut hvězdy,“ dodal Tucker.
Nová kampaň se tedy obejde bez filmových star, zpěvaček, celebrit, chytlavých popěvků, sofistikovaných průpovídek i sloganů. A hlavně žádný humor! žádají představitelé automobilky. Středem všeho dění bude jen produkt a zase produkt a ještě jednou produkt – vozy Nissan.
Spoty, v nichž je vůz japonské značky vždy jasně červený, ukážou, jak je Nissan bezpečný, spolehlivý, co všechno nabízí a dokáže. Že je schopen převézt řidiče bez starostí do nového století, v němž houstne doprava a kde se podmínky na silnicích stávají stále nepředvídatelnějšími.
Ocelové Vary
Český importér vozů BMW se v Karlových Varech během filmového festivalu nadechl k velkému výkonu. Nejenže byly jeho vozy zajišťující dopravu účastníků a hostů festivalu vidět všude, ale v blízkosti Lázní I postavil nepřehlédnutelnou stavbu. Architektonický koncept BMW Lounge navrhlo studio Olgoj Chorchoj ve spolupráci se studiem CMC Architects.
Architektonický koncept BMW Lounge navrhlo studio Olgoj Chorchoj ve spolupráci se studiem CMC Architects. |
Třípatrový ocelový skelet byl „osázený“ unikátními vozy bavorské značky, které se objevily v Česku poprvé – například vrcholné dvanáctiválcové BMW M760Li Individual. Celý objekt se šikmými prosklenými boxy byl přístupný po kovovém schodišti. Umožňoval přiblížit se až k vystaveným limuzínám nebo navštívit kavárnu v nejvyšším podlaží.
Legendy v Bohnicích
Téměř žádná značka aut zastoupená v Česku nechyběla na další akci Legendy, která vznikla i proto, že se v Česku nepořádá žádný významnější autosalon. Konala se již potřetí v areálu Psychiatrické nemocnice v Praze-Bohnicích a importéři očividně vsadili na to, že je dobré být vidět alespoň tady.
Během dvou víkendových dnů navštívilo akci s 826 automobily více než 35 tisíc lidí a stránky Legendy 2016 navštívilo na sociální síti Facebook 640 tisíc uživatelů. Exponáty byly vystaveny na celkové ploše 64 hektarů a vše zpravodajsky pokrývalo 121 akreditovaných novinářů.
Jaroslav Matějka | Jaroslav Matějka