Scanner: Nepřeskočitelní

Všimli si toho i agentury a jejich klienti a nespokojují se s tím, že na YouTube prostě pustí třicetivteřinový televizní spot – tvoří reklamu zvlášť pro YouTube tak, aby po prvních pěti nepřeskočitelných vteřinách byl člověk natolik zaujat, že spot nezruší.
Nebo na to jdou ještě mazaněji: agentura Martin z americké Virginie například přišla se spotem, který je prvních pět vteřin normálně plastikově nesnesitelný, ale po nich aktéři (rodinka u prostřeného stolu) ztuhnou – až si myslíte, že se vám zasekl přehrávač. Vtom vyskočí na stůl pes a sežere všechno jídlo, zatímco členové rodiny zůstávají v nepřirozeně optimistických pózách. Tato třicetivteřinová verze koluje po YouTube v naději, že „zviralizuje“.
Reklama pro psa
Scanner si sice nevšiml, co má ta reklama propagovat, ale zato se děsí něčeho jiného. Čtyřiadevadesát procent přeskočených spotů znamená, že každý šestnáctý člověk, který si původně vybral cosi určitého, co chtěl vidět, se namísto toho klidně spokojí se sdělením, že mu deset zubařů z devíti doporučuje vložky od Volkswagenu. Na tak radikální změnu názoru mu stačí pět vteřin spotu. Tak vypadá vítězství svobodné vůle v praxi. Jaký div, že jsou Češi spokojeni s vládou Agrofertu?