„Co jsou dneska uživatelé zvyklí konzumovat zadarmo, bude zadarmo. Tím myslím krátké zprávy, výstřely, že se něco stalo. Už proto, že tu jsou sociální sítě jako velký konkurent těchto krátkých rychlých zpráv,“ uvedl Feix. Zpoplatnit lze podle něj to, co má pro uživatele přidanou hodnotu, například novinářské analýzy. Každý, kdo bude dělat zpravodajství, bude podle Feixe tvořit dva typy zpráv, zadarmo a placené.
O něco radikálnější názor vyjádřil ředitel komerční divize Centrum Holdings Pavel Vopařil, podle kterého zpravodajství musí být zpoplatněno. „Pokud se kvalitní obsah nezpoplatní, tak se prostě přestane tvořit,“ dodal. Zdarma na internetu tak podle něj mohou být pouze služby jako vyhledávání nebo e-mail.
„Z hlediska zpoplatňování obsahu je jediný problém, že se na internetu krade,“ reagovala Šmuclerová, šéfka největšího vydavatele denního tisku na českém trhu a druhého největšího vydavatele časopisů. „Naše vydavatelství má 500 zaměstnanců a ty musíme zaplatit,“ poznamenala s tím, že internetová média mohou obsah pouze opsat a říct, že to někde četly. Šmuclerová zdůraznila, že nejdůležitější je „neukradnutelný“.obsah.