SPIR vydává studii o placeném obsahu na internetu

SPIR přehledně radí, jak na placený obsah

SPIR přehledně radí, jak na placený obsah Zdroj: archiv

Sdružení pro internetový rozvoj publikovalo studii o monetizaci internetového obsahu. Reaguje v ní na stále častější pokusy vydavatelů o zpoplatnění svého obsahu, pojednává o možnostech jeho reklamního i nereklamního využití, shrnuje dosavadní vývoj a uvádí modelové příklady z ČR i zahraničí.

Studie Monetizace obsahu na internetu, kterou nabízí SPIR bezplatně ke stažení na zvláštních stránkách www.monetizaceobsahu.cz, je zamýšlena jako příručka pro média, která zvažují alternativní způsoby zhodnocení publikovaného obsahu, než je financování z reklamy.

Přináší přehled způsobů přímé monetizace od uživatelů i nepřímé skrze různé možnosti inzerce a formuluje doporučení pro různé typy vydavatelů o tom, jaké postupy, nástroje či obchodní modely v současné době nejlépe fungují. Ačkoli ze studie mohou čerpat vydavatelé na různé úrovni, je určena především začínajícím nebo menším a středním firmám. Může sloužit i jako informační zdroj pro odbornou veřejnost.

Zdrojem informací jsou vedle analýzy veřejně dostupných zdrojů také rozhovory s provozovateli služeb, kteří už placený obsah u nás vyzkoušeli, a zkušenosti zahraničních vydavatelů, kteří různé modely placeného obsahu testují již druhou dekádu.

Součástí studie, kterou pro SPIR vypracovala společnost Internet Info, je i doprovodný průzkum názorů na placený obsah mezi českou internetovou populací od společnosti Median.