SPIR začíná nabízet měření kampaní
NetMonitor přináší informace o tom, kolik lidí navštěvuje měřené internetové stránky a o jaké návštěvníky se jedná. Nový projekt AdAudit na NetMonitor logicky navazuje, poskytuje srovnatelná data o počtech a profilu uživatelů, ale namísto webových stránek je zaměřen na reklamní kampaně. Zadavatelé online reklamy se tak dozví, kolik reálných uživatelů vidělo jejich kampaň, jací lidé přišli s reklamním sdělením do kontaktu, na kterých webech a inzertních pozicích nebo kdo na reklamu klikl. Nabízí se jim tak možnost ověřit si skutečný zásah kampaně a do detailu zjistit i zásah každého reklamního umístění.
AdAudit je dalším z projektů, které zaštiťuje Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Realizátorem je, stejně jako v případě výzkumu NetMonitor, digitální výzkumná agentura Gemius. Při analýze kampaní se využívají data a postupy NetMonitoru, takže výsledky jsou s daty o návštěvnosti stránek kompatibilní. „AdAudit je unikátní v tom, že poskytuje exkluzivní a na českém trhu dosud nedostupná data o sociodemografickém profilu uživatelů zasažených online reklamní kampaní. Díky tomu mohou zadavatelé reklamy zjistit, zda jejich kampaň dosáhla požadovaného zásahu v cílové skupině a zda neoslovila i jiné skupiny uživatelů, které by měly o jejich produkt či službu zájem,“ říká Research Manager společnosti Gemius Josef Richtr.