Start-upy jsou populární pouze pro třetinu novinářů, ukázal výzkum Worldcom PR Group

Typickým návštěvníkem Betahausu je začínající firma o jednom člověku, fenomén, pro který se vžil název start-up

Typickým návštěvníkem Betahausu je začínající firma o jednom člověku, fenomén, pro který se vžil název start-up Zdroj: Petr Horky

Podle evropských novinářů, kteří hodnotili komunikaci start-upů v médiích, je tato komunikace realizována hlavně na sociálních sítích, cílí na mladé lidi, nepodává kvalitní obsah a nejde do hloubky, jak ukázal průzkum domácí společnosti Pram Consulting spolu s partnerskými agenturami z Worldcom Public Relations Group.

Polovina respondentů v dotaznících uvedla, že jejich start-upová scéna je srovnatelná s evropským průměrem, přičemž přes 30 procent dotazovaných se domnívá, že v jejích zemích se start-upy ve srovnání s ostatními zeměmi příliš nerozvíjejí. Více než 60 % z nich si myslí, že start-upům se nedostává více publicity než ostatním podnikům a překvapivě 10 % novinářů se domnívá, že média ve skutečnosti start-upy vůbec nezajímají. Pouze 29 procent dotazovaných je toho názoru, že je to v současnosti pro média velmi populární téma.

Průzkum také ukázal, ze kterých kanálů čerpá většina žurnalistů informace o start-upech. Jako prvotní zdroj informací využívají novináři sociální média (například Twitter, blogy a podcasty). 56 procent dotázaných uvedlo, že za významný zdroj informací o start-upech považuje své osobní kontakty a přátele. Na druhou stranu by ani inovativní společnosti neměly podceňovat význam klasické firemní komunikace, jako jsou tisková sdělení nebo tiskové konference: 61 % novinářů totiž stále tyto zdroje k získání relevantních informací používá, jak šetření ukázalo.

Průzkumu se zúčastnilo více než 50 novinářů ze 13 zemí západní a střední Evropy a Skandinávie.