STEM/MARK: Při výběru vozu věříme především sami sobě

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Richard Rames, E15

V pravidelném výzkumu agentury STEM/MARK pro Strategii jsme zjišťovali, co vás nejvíce ovlivňuje při nákupu vozu.

Uvažujete o tom, že si koupíte v dohledné době nový vůz? Pak jste na tom stejně jako dvě třetiny české internetové populace. Jak rychle to bude, to už samozřejmě závisí na vašich finančních možnostech, potřebách a nepochybně také stavu současného vozidla.

Do půl roku si nové auto plánují pořídit čtyři procenta české internetové populace, 22 procent by to chtělo zvládnout do dvou let a 36 procent s nákupem počká ještě alespoň tři roky. Zbylých 38 procent o koupi neuvažuje. Důvodem je většinou vlastnictví současného automobilu, s jehož výměnou se v následujících zhruba pěti letech nepočítá, menší roli tu hrají i „odpůrci“ automobilů, kteří auto nemají a ani mít nechtějí (9 procent).

Graf o vlivech na rozhodnutí při koupi vozuGraf o vlivech na rozhodnutí při koupi vozu | Repro Strategie

Reklama nepomůže

Které kritérium je při nákupu vozidla nejdůležitější? Podle našeho výzkumu se Češi při nákupu spoléhají hlavně sami na sebe a rozhodují se především podle své vlastní zkušenosti s předchozími automobily a podle technických parametrů vozu (shodně 24 procent oba aspekty). Zkušenost uplatní zvláště řidiči středního a staršího věku, na technické parametry se soustředí spíše mladí do 30 let a lidé s vysokoškolským vzděláním.