Střední Evropu ovládla PR kampaň Milky

Zástupci Milky a Konektoru se radi z ceny za nejlepší kampaň

Zástupci Milky a Konektoru se radi z ceny za nejlepší kampaň Zdroj: Repro Strategie

Letošní ročník soutěže European Excellence Awards svědčí o tom, že to s domácím PR není tak špatné. Na shortlist se z celkových 1600 prací dostalo hned šest tuzemských přihlášek, i když ocenění nakonec dostal jen PR.Konektor za kampaň pro Milku.

O tom, že Milka dokáže i v drsňákovi vzbudit jemnost, přesvědčil Konektor nejen část naší veřejnosti, ale i porotce soutěže European Excellence Awards (EEA), která se zaměřuje na vyhodnocení nejlepších komunikačních aktivit. Konektoru patří první místo v kategorii kampaní, jež v tomto roce proběhly v regionu Maďarska, Česka a Slovenska.

Kampaň odstartovala v půlce srpna a kromě klasického PR v ní hrála důležitou roli sociální média, diskusní fóra nebo influenceři – například duo Divokých matek, které tvoří herečka Kristýna Boková a ekonomka Zuzana Kolková, anebo rapper Johny Machette či Lukáš Vala alias Strašák, který dlouhá léta šéfoval tribuně slávistických fotbalových fanoušků. Projekt navazuje na celkovou imageovou kampaň brandu, kterou vymezuje claim „Troufni si na jemnost“.

„Přihlásili jsme projekty, které podle nás vybočovaly ze standardní řemeslné práce. U Milky, jež nakonec jediná vyhrála, bylo těch netradičních faktorů nejvíc – zapojení subkultur, výrazné rozpoutání diskuse v komunitních fórech, práce s opinion leadery, integrace online a offline komunikace a další,“ popsal komunikační koncept Rostislav Starý, partner agentur PR.Konektor a Konektor Social, jež se na kampani podílely. Vedle Milky přihlásil Konektor do soutěže rovněž kampaně Celeste Buckingham pro klienta L’Oréal a Nová Sportka znamená více milionářů pro Sazku.

Milka se prosadila s drsňáckou kampaní Troufni si na jemnostMilka se prosadila s drsňáckou kampaní Troufni si na jemnost | Repro Strategie

V lokální kategorii pro Maďarsko, Česko a Slovensko jsme uspěli i loni, kdy prvenství získali AMI Communications za kampaň pro VZP Nejlepší školní oběd. AMI byli sice tentokrát na shortlistu také, a to hned se třemi nominacemi, ani jednu však v úspěch nepřetavili. Dvakrát soutěžili s kampaní Orbit Škola úsměvu a jednou s projektem pro ČEZ Energie našich sportovců.

Vysoké procento vítězných kampaní bylo ze Skandinávie. Na druhé straně Slováci se na shortlist nedostali vůbec. Agenturou loňského roku se podle třiceti porotců EEA stali Weber Shandwick. Podle chairmana soutěže a současně šéfredaktora magazínu Communication Director Marca-Olivera Voigta byla pro tento ročník příznačná jednak pokračující integrace sociálních médií do komunikace a jednak vysoký počet přihlášených prací. Loni jich bylo 1500, letos už o plnou stovku více. Slavnostní ceremoniál proběhl v pařížském konferenčním centru Maison de la Mutualité.