Studie Ogilvy & Mather: Nejúspěšnější českou značkou je Seznam.cz

Seznam.cz

Seznam.cz Zdroj: Jan Sedlak

Nejúspěšnější nové české značky, které se objevily na trhu po roce 1989, jsou podle studie agentury Ogilvy & Mather Seznam.cz, PPF, Student Agency, Alza.cz a Mountfield. Největší důvěru v úspěšný budoucí rozvoj si u marketérů získaly značky Alza.cz, PPF a Agrofert a v ohrožení jsou naopak podle nich značky U:fon, LEO Express a Bonton.

Mezi nejúspěšnějšími novými českými značkami jmenovali respondenti nejčastěji internetový portál Seznam.cz, ten uvedlo 53 % respondentů. S poměrně velkým odstupem od vítěze se umístila finanční skupina PPF, prodejce letenek a zprostředkovatel jazykových kurzů a pracovních pobytů Student Agency a internetový obchod s počítači a elektronikou Alza.cz – tyto tři značky jmenovalo shodně 27 % respondentů. Dále pak k nejčastěji jmenovaným patřily specialista na zahradní techniku, nábytek a bazény Mountfield (22 %).

Respondenti předpovídají úspěšnou budoucnost značkám Alza.cz (43 %), PPF (42 %) a Agrofert (28 %). V případě internetového obchodu Alza.cz uváděli jako klíč k úspěchu především zvyšující se oblibu Čechů v online nakupování, diverzifikaci portfolia obchodu a celkovou úspěšnost online segmentu. U finanční skupiny PPF to byla dravá obchodní politika a kapitál pro další expanzi. Agrofert potom spojovali se správnou strategií.

Nejlepším marketingem a distribucí disponuje podle oslovených internetový obchod Alza.cz, výhody silného kapitálového zázemí využívá skupina PPF, volný prostor na trhu vyplnila se svými produkty Student Agency a kreativní reklamou se může pochlubit Air Bank.

Podle respondentů jsou v nejbližší době v ohrožení značky U:fon, LEO Express a Bonton. V případě operátora U:fon je podle respondentů hrozbou nástup nových virtuálních operátorů, důvodem neúspěchu LEO Expressu mohou být podle nich nerovné podmínky soukromých dopravců a Českých drah a v případě Bontonu měnící se systém distribuce hudby a filmů.