Téměř polovina internetové populace nakupuje jednou měsíčně online

Lidí, kteří uskutečňují na internetu alespoň jeden nákup ročně, je už 90 procent. Téměř polovina respondentů pak uvedla, že online nakupuje alespoň jednou za měsíc. Někteří, přesněji 6 procent zákazníků, si ale pořizuje zboží online i jednou za týden. Čím dál oblíbenější je také uskutečňování online nákupů prostřednictvím smartphonů a tabletů, které umožňují pohodlné připojení na internet – už čtvrtina majitelů těchto přístrojů v průzkumu uvedla, že tímto způsobem v minulosti na internetu nakoupila.
A jaké zboží zákazníci nakupovali za poslední rok nejvíce? Až polovinu nákupů tvořilo oblečení a obuv, oblíbená je ale i elektronika: počítače, notebooky a hardware, dále sportovní oblečení a vybavení a mobily či mobilní zařízení.
Z průzkumu také vyplynulo, že až 80 procent internetových zákazníků při výběru internetového obchodu zohledňuje recenze ostatních uživatelů. Co se týče kvality služeb eshopů, je s ní naprostá většina českých zákazníků spokojená. Špatné zkušenosti s online nákupy má pouze 1 procento zákazníků – ti pak jako nejčastější důvody nespokojenosti uvádějí dlouhou dobu doručení, problémy s dodáním zboží, nespokojenost s doručeným produktem nebo chybné informace na stránkách eshopu.