Lidí, kteří uskutečňují na internetu alespoň jeden nákup ročně, je už 90 procent. Téměř polovina respondentů pak uvedla, že online nakupuje alespoň jednou za měsíc. Někteří, přesněji 6 procent zákazníků, si ale pořizuje zboží online i jednou za týden. Čím dál oblíbenější je také uskutečňování online nákupů prostřednictvím smartphonů a tabletů, které umožňují pohodlné připojení na internet – už čtvrtina majitelů těchto přístrojů v průzkumu uvedla, že tímto způsobem v minulosti na internetu nakoupila.
A jaké zboží zákazníci nakupovali za poslední rok nejvíce? Až polovinu nákupů tvořilo oblečení a obuv, oblíbená je ale i elektronika: počítače, notebooky a hardware, dále sportovní oblečení a vybavení a mobily či mobilní zařízení.
Z průzkumu také vyplynulo, že až 80 procent internetových zákazníků při výběru internetového obchodu zohledňuje recenze ostatních uživatelů. Co se týče kvality služeb eshopů, je s ní naprostá většina českých zákazníků spokojená. Špatné zkušenosti s online nákupy má pouze 1 procento zákazníků – ti pak jako nejčastější důvody nespokojenosti uvádějí dlouhou dobu doručení, problémy s dodáním zboží, nespokojenost s doručeným produktem nebo chybné informace na stránkách eshopu.
Ecommmerce 2013