Téměř polovina internetové populace nakupuje jednou měsíčně online

Ilustrační foto

Ilustrační foto

Nakupování online si čeští internetoví uživatelé oblíbili, alespoň jednou měsíčně provede nákup na internetu 47 procent lidí. Nejoblíbenějším zbožím je oblečení a obuv, ale také elektronika. Vychází to z aktuálního výzkumu Ecommerce 2013, který pro Asociaci pro elektronickou komerci pravidelně realizuje společnost Mediaresearch. Výzkum proběhl na Českém národním panelu, zúčastnilo se ho 1 514 respondentů z aktivní internetové populace.

Lidí, kteří uskutečňují na internetu alespoň jeden nákup ročně, je už 90 procent. Téměř polovina respondentů pak uvedla, že online nakupuje alespoň jednou za měsíc. Někteří, přesněji 6 procent zákazníků, si ale pořizuje zboží online i jednou za týden. Čím dál oblíbenější je také uskutečňování online nákupů prostřednictvím smartphonů a tabletů, které umožňují pohodlné připojení na internet – už čtvrtina majitelů těchto přístrojů v průzkumu uvedla, že tímto způsobem v minulosti na internetu nakoupila.

A jaké zboží zákazníci nakupovali za poslední rok nejvíce? Až polovinu nákupů tvořilo oblečení a obuv, oblíbená je ale i elektronika: počítače, notebooky a hardware, dále sportovní oblečení a vybavení a mobily či mobilní zařízení.

Z průzkumu také vyplynulo, že až 80 procent internetových zákazníků při výběru internetového obchodu zohledňuje recenze ostatních uživatelů. Co se týče kvality služeb eshopů, je s ní naprostá většina českých zákazníků spokojená. Špatné zkušenosti s online nákupy má pouze 1 procento zákazníků – ti pak jako nejčastější důvody nespokojenosti uvádějí dlouhou dobu doručení, problémy s dodáním zboží, nespokojenost s doručeným produktem nebo chybné informace na stránkách eshopu.

Ecommmerce 2013Ecommmerce 2013