Titul Agentura roku obhájili Y&R Praha
Čtrnáctý ročník soutěže, kterou pořádá měsíčník Strategie ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur, se nesl v duchu potvrzení loňského úspěchu Y&R Praha. Kromě titulu Agentura roku „youngové“ znovu obhájili Cenu za úspěchy v soutěžích a všechny tituly Best of Best pro nejoceňovanější kreativce. Tím ale veškerá podobnost s ročníkem 2011 končí, rok 2012 s pozicemi jednotlivých agentur řádně zamíchal.
Nejvyšší pozice vyklidily Havas Worldwide Prague a Mark/BBDO, tedy agentury, které se hřály na výsluní reklamní branže nepřetržitě v letech 2001 až 2010, kdy si titul vzájemně předávaly. V ročníku 2011 je vítězství Y&R Praha odsunulo na druhou (Havas, tehdy ještě jako Euro RSCG) a třetí příčku (Mark/BBDO). Letos získává druhé místo agentura Kaspen/Jung von Matt, pomyslný bronz patří Ogilvy. Zástupci Havas Worldwide Prague se letos nepodívali na pódium ani jako jedni z pěti nejlepších, ze kterých byl nakonec vyhlášen absolutní vítěz, a neobhájili ani Cenu za image.
Kaspen/Jung von Matt: Ze skokana dvojka
Slavnostní vyhlášení na pražském Žofíně určitě potěšilo i zástupce Kaspen/Jung von Matt. Agentura, která loni získala titul Skokan roku, zvláštní Cenu Strategie a celkově čtvrté místo, skončila letos druhá. Zároveň získala Cenu za nejlepší image, o níž rozhodují oslovení zástupci z řad zadavatelů. O titul Skokan roku 2012 za nejvýraznější posun ve výsledkové listině směrem vzhůru se dělí agentury Mather a TBWA\Praha.
Agentura roku 2012: TOP5 agentur |
Titul Mediální agentura roku obhájila OMD Czech, z loňského třetího na druhé poskočila Médea, trojici nejlepších mediálek doplnila agentura MediaCom.
Časopis Strategie letos podruhé vyhlásil zvláštní cenu za výrazné počiny v hodnoceném období. Tentokrát se redakce rozhodla upozornit na dvojici ViralBrothers, jejichž kampaně kombinují virální zábavu s marketingovým sdělením. YouTube kanál ViralBrothers zaznamenal za 17 měsíců své existence téměř 40 milionů zhlédnutí, jejich nejúspěšnější komerční videa dosahují kolem tří milionů zhlédnutí.
Agentura roku 2012: Cenu redakce Strategie dvojici ViralBrothers předává šéfredaktor časopisu Radek Polák |
Výsledky Agentura roku 2012:
Agentura roku 2012 – Y&R Praha
Agentura roku 2012 – 2. místo – Kaspen/Jung von Matt
Agentura roku 2012 – 3. místo – Ogilvy
Agentura roku 2012 – 4. místo – Mark/BBDO
Agentura roku 2012 – 5. místo – Saatchi & Saatchi
Cena za úspěchy v soutěžích – Y&R Praha
Cena za nejlepší image – Kaspen/Jung von Matt
Skokan roku – Mather a TBWA\Praha
Cena redakce Strategie: ViralBrothers
Mediální agentura roku – 1. místo – OMD Czech
Mediální agentura roku – 2. místo – Médea
Mediální agentura roku – 3. místo – MediaCom
Výsledky BoB 2012
Best of Best Art Director:
1. Marco Antonio do Nascimento, Y&R Praha
2. Matthew Edwards, Y&R Praha
3. Atila Martins, Y&R Praha
Best of Best Copywriter:
1. Daniel Joseph, Y&R Praha
2. Martina Veselá, Y&R Praha
3. Conor Barry, Y&R Praha
Best of Best Kreativní ředitel:
1. Jaime Mandelbaum, Y&R Praha
2. Eda Kauba, Havas Worldwide Prague
3. Andrej Štuk, Mark/BBDO
Best of Best Kreativní tým:
1. Marco Antonio do Nascimento, Daniel Joseph, , Y&R Praha
2. Matthew Edwards, Daniel Joseph, Y&R Praha
3. Martina Veselá, Atila Martins , Y&R Praha
O loňském ročníku Agentury roku se dočtete zde: