Tři čtvrtiny domácích firem využívá PR
Firmy v komunikaci rády mluví především o sobě: 83 procent firem by chtělo využívat public relations pro firemní komunikaci. Na druhém místě je se 74 % produktová komunikace - tedy prosazování informací o produktech a službách. Pokud se nebavíme o ambicích, ale o realitě, převládá však mezi PR aktivitami právě produktová komunikace a firemní komunikace je až na druhém místě. Třetí nejčastější aktivitou public relations je redakční činnost zahrnující zejména psaní článků a zpráv, kterou využívá necelých 63 procent společností.
Plných 43 % firem využívá práci externích spolupracovníků či dalších dodavatelů a 26 % firem se spoléhá výhradně na vlastní tým.
Průzkum byl proveden metodou CAWI s předchozím telefonickým oslovením respondentů a zapojilo se do něj celkem 404 společností od malých a středních podniků až po ty s více než 3000 zaměstnanci. 63 % z nich mělo v loňském roce obrat nad miliardu korun.