TV Barrandov a ČT měly hlasitější reklamu než povolují normy
Pouze ve třech případech z celkem 29 měřených úseků byl u České televize dodržen parametr regulace hlasitosti. Obdobný problém byl podle Rady rovněž zaznamenán na programu TV Barrandov. Rada podle svého prohlášení věří, že informace o prvních výsledcích nového monitoringu splní signální funkci, tedy že provozovatelé televizního vysílání budou věnovat dodržování své nové povinnosti, která může být také kontrolována, větší péči a televizní diváci se dočkají vyslyšení svého letitého volání po střídmější hlasitosti obchodních sdělení, a případně možnosti stěžovat si na excesy v tomto směru, které nebylo dříve možné řešit. Účinnost zákona omezující hlasitost zvukové složky reklam, teleshoppingu a označení sponzora v televizním vysílání začala v červnu. Nová regulace přinesla na jedné straně novou povinnost provozovatelům televizního vysílání a současně také novou povinnost pro Radu vše kontrolovat.