U Čechů vítězí značky jako Škoda, Lidl nebo Kofola

Prodejna Lidl

Prodejna Lidl Zdroj: Martin Pinkas, Euro

Průzkum Best Buy Award, který letos v České republice proběhl poprvé, ukázal značky, které podle Čechů přinášejí nejlepší poměr ceny a kvality. Mezi vítězi jednotlivých kategorií se objevují například Škoda, Lidl, Česká pojišťovna nebo Staropramen.

Švýcarská organizace ICERTIAS provedla během října 2013 svůj první průzkum Best Buy Award v Česku. Účastníci byli dotázáni, jaký produkt nebo služba v jednotlivých kategoriích podle nich reprezentuje nejlepší poměr ceny a kvality (nejlepší hodnoty za jejich peníze) na českém trhu. Do průzkumu bylo zařazeno 57 různých ekonomických kategorií v oblastech jako maloobchod, potraviny, obuv, oblečení, kosmetika, domácí elektronika, telekomunikace, finance a další.

Otázky v průzkumu byly otevřené, účastníci tedy neměli možnost výběru z navržených odpovědí. Mohli libovolně uvést názvy výrobců a poskytovatelů služeb, kteří podle jejich zkušeností nabízejí nejlepší poměr ceny a kvality na trhu. V kategorii „čokoláda“ byla účastníkům například položena tato otázka: „Uveďte název čokolády, která podle vašeho názoru a zkušeností nabízí nejlepší poměr ceny a kvality na českém trhu.“ Odpověď většiny účastníků byla Orion.

U stejné otázky v kategorii „pojišťovna“ získala první místo značka Česká pojišťovna. V kategorii sportovní obuvi se na prvním místě umístila značka Puma, mezi krémy na obličej vyhrála Nivea. Dalšími vítězi v ostatních kategoriích průzkumu v České republice jsou Nokia (mobilní telefony), Škoda (rodinné vozy), Acer (notebooky), Staropramen (pivo), Lidl (maloobchodní řetězec), Hamé (marmeláda) nebo Kofola (nealkoholický nápoj).

Průzkum Best Buy Award – Česká republika – 2013/2014 provedla švýcarská organizace ICERTIAS – International Certification Association GmbH na vzorku 1200 respondentů. Všichni byli občané České republiky, uživatelé internetu starší 15 let. Průzkum byl proveden v období od 1. do 15. října 2013 s využitím online dotazníku.