U našich klientů nejde jen o cenu služby

Adriano Figura: Pro nás je B2b byznys mnohem důležitější než příjmy od lidí z ulice.

Adriano Figura: Pro nás je B2b byznys mnohem důležitější než příjmy od lidí z ulice. Zdroj: Jiri Cerny

Značka Como je pro eventové agentury a přímé klienty už zárukou kvality a výborného servisu. Naším benefitem je kromě toho také skvělá kuchyně a adresa na Václavském náměstí, říká Managing Director Adriano Figura.

Pro restaurace a hotely jsou klientské a firemní akce nedílnou součástí nabídky. Pro jaký typ klientů je Como Restaurant & Café vyhledávaným místem při výběru prostoru pro firemní večírek?

V poslední době je B2B téměř výhodnější než B2C. Když se totiž podíváme na dopady krize v turistickém průmyslu, došlo k propadu zahraničních turistů a hlavně tito lidé mnohem méně utrácí. Pro nás jsou eventy, klientské akce nebo konference výhodné i z hlediska produkce. Je mnohem snazší a výhodnější připravovat B2B akci dopředu v počtu až třeba 180 lidí než dělat byznys s lidmi, kteří přichází z ulice na jídlo nebo pití.

Zmínil jste krizi. Jak moc se tato krize projevila u vás? Přeci jen agentury a firmy škrtaly v rozpočtech…

Samozřejmě, že krize se u nás projevila. Obecně jsme nepřišli o klienty. Dopad byl ten, že klienti žádají levnější typy balíčků nebo eventy na míru s mnohem větším ohledem na rozpočet. Šetří se nejčastěji na pití nebo doprovodném programu. My se snažíme držet hodnotnou nabídku.

Co všechno umíte klientům zařídit a na co už najímáte další agentury?

Většinu věcí si zařizujeme a klientům nabízíme sami. Takto máme mnohem větší kontrolu nákladů a zbytečně nám také outsourcing nezdražuje finální nabídku. Tím jsme na trhu mnohem konkurenceschopnější. Umíme na té vyšší úrovni zařídit firemní večírky i konference. Zajistíme cokoli – techniku, tematický večírek nebo slavného zpěváka. Máme vlastní, velmi slušné technické vybavení a špičkové F&B, vlastní floristku, troufám si říci, že umíme zařídit opravdu téměř vše, k dispozici máme a umíme uvařit menu pro každého s jakýmikoli požadavky či dietami. Incentivní klienti často využívají i našich dárkových certifikátů.

Eventové agentury mluví o tom, že tematicky zaměřené akce pro firemní a klientské večírky jsou trendem letošního roku…

Zejména předvánoční a novoroční období je časem, kdy se organizuje spousta firemních akcí. Myslím si, že styl těchto večírků někdy ale trpí stereotypem. My každoročně nabízíme několik tematicky laděných akcí. Letos jsme se zaměřili na silvestrovskou párty, která je v duchu italských 60. let. S eventem „La Dolce Vita“ se vracíme do zlaté éry italského filmu s jeho elegancí a šarmem. Měkké klobouky, stylové obroučky, uhlazené účesy ve stylu Marcello Mastroianni pro pány, elegantní dlouhé šaty, šňůry perel a stylové účesy pro dámy. To vše podtrženo italskou hudbou, šampaňským, koktejly a hlavně jídlem. Jídlo je pro nás asi tou nejdůležitější součástí nabídky.

Pro lepší hotely a gastronomické podniky je kuchař a menu velmi důležité. Kulinářské akce totiž nabývají na významu.

My máme pět faktorů úspěšného eventu. Tím prvním je jídlo. Máme výborný tým v kuchyni vedený šéfkuchařem Pavlem Menclem. Díky jeho zkušenostem umíme zařídit takové zážitky, jako je japonská kuchyně, máme certifikát na výrobu sushi, nebo jiný typ kuchyní podle přání klientů. Druhou součástí je absolutně výborný servis. Třetím je prostor, který by měl být čistý, prostorný, moderní. Čtvrtým je samotná komunikace na straně restaurace nebo hotelu.

Tou pátou je asi lokalita místa. Vy sídlíte v centru města na Václavském náměstí…

Lokalita Václavského náměstí je pro nás dvousečná zbraň. Na jednu stranu máme nabídku včetně hlídaného parkoviště pro padesát vozů. Ale zároveň víme, že noční život na Václavském náměstí je jaksi specifický. Proto máme zřízenou ochranku, která zajistí pro všechny hosty pocit bezpečí.

Jaký typ klientů u vás pořádá nejčastěji své akce?

Jsou to především korporátní klienti. Tedy bankovní domy, advokáti, kosmetické firmy nebo výrobci a prodejci elektroniky. Jsou to firmy, které mají větší rozpočet na propagaci. Ale tím, že nejsme tak drazí, umíme zařídit i skromnější event.

Manažeři se kolikrát bojí oslovit pro večírek některou z luxusnějších restaurací z obavy, že půjde o nákladnější akci. Je to tak?

Sice patříme do vyššího standardu, ale pokud už s klientem mluvíme, tak umíme připravit i skromnější nabídku. Pro pořádání akcí je naše restaurace se svým desénovým prostorem výjimečná. Zakládáme si především na vstřícném servisu i komunikaci, což by potvrdili i naši spokojení klienti.

Vy jste původem z Itálie. Převažují u vás tedy italské společnosti?

Bude to možná paradoxní, ale žádnou italskou firmu, která by u nás měla klientskou akci, jsme neměli. Italové spíš volí takové tradiční lokace, jako jsou hrady, kostely apod. Italové moc nežádají tak moderní a desénové podniky, jako je Como.