V březnových žebříčcích Strategie vedou Hornbach, Kooperativa, Vodafone a Orion

Kooperativa: 1. místo v kategorii OOH

Kooperativa: 1. místo v kategorii OOH

Pravidelné hodnocení, které pořádá časopis Strategie, přináší březnové žebříčky televizní, venkovní, internetové a instorové reklamy. Absolutně nejlepší ohodnocení získala Kooperativa se sloganem „Do Brna chce každý, proto se na něj stojí fronty“ vyvěšeným nad dálnicí D1.

Koncept OOH kampaně Kooperativa pojišťovny, která získala z možných deseti 8,8 bodů, připravila reklamní agentura Kaspen/Jung v. Matt, neméně důležitou roli při vzniku kampaně hrála i mediální agentura Starcom MediaVest. V kategorii venkovní reklamy si tentokrát Černého Petra v podobě nejnižšího ohodnocení (2,3) vytáhl Český golfový klub – informaci o tom, co a za kolik nabízí svým členům, těžko nějaký řidič zvládne při průjezdu pod bigboardem přelouskat.

Tohle se příliš nevydařilo (Český golfový klub)Tohle se příliš nevydařilo (Český golfový klub)

Během hodnocení televizní reklamy se sice někteří ze šestice porotců pozastavili nad faktem, že mají stejným metrem měřit jak domácí práce, tak adaptace, nakonec si ale tuzemské kampaně nevedly vůbec špatně. Prvenství patří Hornbachu, jehož kampaně sice dlouhodobě připravuje německá reklamní agentura Heimat, ale konečnou podobu spotu výrazně ovlivnil i český reklamní režisér Martin Krejčí. O druhé a třetí místo se mezi televizními spoty dělí Air Bank (a agentura Mather) a T-Mobile (Saatchi & Saatchi).

„Nejslabší, máte padáka. Když oni ho dostanou téměř všichni,“ okomentoval internetovou kategorii textař z reklamní agentury McCann Erickson Ondřej Souček. Marketingová manažerka Nestlé Lenka Vašutová si naopak všímá, že na účinnou, vtipnou a jednoduchou kampaň není potřeba závratných rozpočtů, a jako příklad uvádí bannery Eset Software a Vodafonu. Právě Vodafone s upoutávkou na projekt podporující dárcovství krve se stal vítězem ve své kategorii. Banner vyšel z dílny agentury Media Factory.

Březnové kampaně hodnotili: Lenka Vašutová z Nestlé, Dana Běloušková z POS Media, Lada Kičmerová z Parners, Tomáš Kolomazník z Ipsos Tambor, Jakub Hanzlíček ze Saatchi & Saatchi a Ondřej Souček z Mc Cann Erickson, který na fotografii chybíBřeznové kampaně hodnotili: Lenka Vašutová z Nestlé, Dana Běloušková z POS Media, Lada Kičmerová z Parners, Tomáš Kolomazník z Ipsos Tambor, Jakub Hanzlíček ze Saatchi & Saatchi a Ondřej Souček z Mc Cann Erickson, který na fotografii chybí

Šest zástupců agentur a zadavatelů svůj čas věnovalo i třicítce kampaní, které se během února a března objevily v místě prodeje. Vítězství v hodnotě osmi bodů získala kampaň značky Orion Čokoládové město. Za nejlepší ji označil i kreativní ředitel agentury Saatchi & Saatchi Jakub Hanzlíček, i když poznamenal, že je to zřejmě jedině díky jejímu vysokému budgetu. „Zajímavě působí i obří jogurt od Danone a celkem dobré jsou příšerky Domestosu. Zbytek je spíš průměr, kterého si v obchodě nevšimnu,“ hodnotí výběr z instorové reklamy Jakub Hanzlíček.

Vítěz v kategorii instore/indoorVítěz v kategorii instore/indoor

Hodnocení reklamy pořádá Strategie každý měsíc. Kompletní žebříčky březnových kampaní, včetně informací o těch nejúspěšnějších, najdete ve Strategii číslo 5, která vychází 17. května.

Mohlo by vás také zajímat: