V mezinárodní soutěži FEIEA Grand Prix obstál ČEZ, DHL, Seznam.cz a Česká spořitelna

Interní komunikace: moderní technologie i pokec v kuchyňce

Interní komunikace: moderní technologie i pokec v kuchyňce Zdroj: shutterstock

Do soutěže IIK Grand Prix, která se zaměřuje na rozvíjení interní komunikace, vyslalo Česko letos 5 prací. Mezi zhruba 90 projekty z celé Evropy jsme zaznamenali hned čtyři vítězství, která si odnášejí ČEZ, DHL IT Services, Seznam.cz a Česká spořitelna.

V kategorii Face-to-face internal communication event – single event zvítězila společnost ČEZ, a. s. se svým projektem ČEZ Management Meeting (CMM) aneb konference bez prezentací. Jednalo se o netradičně pojatou konferenci 150 top manažerů ČEZu, kterou moderoval známý novinář a moderátor Petr Šimůnek a která spíše než konferenci připomínala zpravodajský pořad nebo Hyde Park. Výsledkem bylo, že po jejím konání 96 % manažerů lépe chápe situaci na trhu a 100 % z nich hodnotilo obsah jako zajímavý.

V kategorii Internal communication strategy: multinational project si odnesla první cenu společnost DHL IT Services za projekt Women in Business Group. To je diskusní platforma, která se zabývá silně medializovanou otázkou - postavením žen v zaměstnání. Sdružuje dnes už více než 110 členek a umožňuje jim výměnu zkušeností a znalostí, a to s vynaložením nulových nákladů.

Kategorie Internal communication strategy – single issue patřila společnosti Seznam.cz, která zvítězila s projektem Měsíc kníraté komunikace. Cílem této kampaně byla podpora léčby rakoviny prostaty a díky nejrůznějším aktivitám, do kterých byly vtaženy i jednotlivé pobočky a spolupracovala na ní oddělení napříč celou firmou, se nakonec vybralo skoro 200 000 Kč. Kromě jasného finančního efektu byl přínosem projektu zejména fakt, že se podařilo propojit celou řadu komunikačních kanálů i vytvořit návaznost na externí komunikaci.

V kategorii Intranet site získala druhou cenu Česká spořitelna s projektem Včelín. Jedná se interní sociální síť, podobnou Facebooku, která je propojená s intranetem a registruje 80 – 100 tisíc návštěv od 30 tisíc návštěvníků. Její přínos pro firmu je zřejmý – otevřené diskuze, které tady probíhají, se dostaly až do porad vrcholového vedení, a v této souvislosti je třeba ocenit i odvahu managementu se této nové situaci postavit.

„Vyplatilo se, že soutěž IIK Grand Prix, kterou organizuje Institut interní komunikace, je velice náročná, vždyť letos jsme řadu cen ani neudělili. Proto jsme mohli vyslat do mezinárodní soutěže skutečně špičkové projekty,“ konstatuje Tomáš Poucha z IIK.