„V posledních dvou letech nejrychleji rostou reklamní investice do internetu, kterým do značné míry mohl pomoci přesun části reklamních prostředků, které firmy v loňském roce investovaly do TV reklamy,“ říká Tomáš Varga, ředitel výkonnostní agentury Performics, který výzkum investic do reklamy realizovala.
V prvním pololetí letošního roku se oproti tomu loňskému zvýšily reklamní investice do display reklamy o více než 700 milionů Kč a tvořily přes 3,1 mld. Kč. Patrný byl také nárůst investic do outdoorových médií, a to o více než 330 milionů.
Jen minimální pokles zaznamenaly investice do tisku. Největší procentuální pokles zaznamenala kinoreklama: zatímco vloni činil objem investic do kinoreklamy za první pololetí 96, za prvních šest měsíců letošního roku to bylo již jen 79 milionů korun.
Vývoj podílu jednotlivých mediatypů na celkových investicích za 1. pol. v letech 2010, 2011, 2012 a 2013 Performics