V zrcadle: Eva Šebestová, AbbVie

Ředitelka komunikaci AbbVie pro ČR a SR Eva Šebestová

Ředitelka komunikaci AbbVie pro ČR a SR Eva Šebestová Zdroj: Repro Strategie

Ředitelka komunikace v AbbVie pro ČR a SR Eva Šebestová čerpá denní příděl informací zejména ráno cestou autem do práce, kdy poslouchá zpravidla BBC nebo Radiožurnál. "Po příchodu do kanceláře na mě čeká monitoring českých a slovenských médií s informacemi z oboru. Během dne se k tomu někdy přidává internet, večer občas stihnu zprávy na ČT. Nejraději ale „nasávám“ informace z osobních setkání s inspirativními lidmi," říká.

Jaká reklama vám v poslední době nejvíc vadí, jaká je naopak oblíbená?

Letošní léto si nešlo nevšimnout Fofoly. Mé děti znají každou sérii nazpaměť, takže na cílovku reklama evidentně zafungovala. Líbila se mi i komunikace značky Coca-Cola ke 100. výročí designu láhve, vtipné byly reklamy T-Mobilu s Ivanem Trojanem. Vizuálně mě zaujaly citylighty botanické zahrady s povedeným rebrandingem Studia Najbrt.

Jaké jsou vaše nejoblíbenější značky?

Oslovují mne značky, které jsou založeny na kvalitě, nadčasovosti, smyslu pro detail a jednoduchosti. Odmalička miluji lego. Je úžasné, že s mými starými sadami si děti mohly doplnit své dnešní stavebnice. K mým srdečním záležitostem patří značka Volvo, a to především díky její filozofii a promyšlenosti do každého detailu. Z oblasti životního stylu mám ráda třeba Jil Sander, Joop! nebo Coccinelle. Den si nedokážu představit bez několika šálků své oblíbené kávy Nespresso.

Co pro vás osobně znamená obor, ve kterém působíte?

V komunikaci působím už skoro 20 let a je zajímavé sledovat, jak se obor dynamicky proměňuje. Člověk se tak stále může učit něčemu novému. Už více než 13 let se věnuji farmaceutickému sektoru, ve kterém jsem se našla – nejde v něm jen o produktovou komunikaci, velkou roli v něm hrají i osvětové kampaně a spolupráce s pacientskými organizacemi.

Co vás v oboru aktuálně nejvíce štve?

V posledních letech jsem členem poroty České ceny PR a musím říct, že letos jsem byla trochu zklamaná z jejího průběhu. Čím dál víc je vidět rozdíl v hodnocení PR kampaní v Česku a v zahraničí, kde se PR posunuje více k integrovaným kampaním. Letos jsme například slavili obrovský úspěch na SABRE Awards – za kampaň „Céčko není jen trasa metra“ jsme získali zlato, v České ceně PR jsme se však nedostali ani do finále.

Z dlouhodobého hlediska mi vadí zhoršující se znalost češtiny, hlavně gramatiky. Vidím to každodenně nejen v pracovních e-mailech, ale narážím na to bohužel i v médiích.