V zrcadle: Igor Rolínek, Česká podnikatelská pojišťovna

Igor Rolínek, vedoucí produktového marketingu České podnikatelské pojišťovny

Igor Rolínek, vedoucí produktového marketingu České podnikatelské pojišťovny Zdroj: Repro Strategie

Vedoucí produktového marketingu České podnikatelské pojišťovny Igor Rolínek čerpá denní příděl informací každé ráno při cestě do práce, kdy si prochází online zpravodajství z domova i ze světa. „Novinky a zajímavosti z oboru pak přicházejí na řadu až kvečeru, kdy mám čas a klid na to, abych si přečetl něco zajímavého a blízkého mé práci,“ říká.

Jaká reklama vám v poslední době nejvíc vadí, jaká je naopak oblíbená?

Neoslovují mě reklamy, které jsou prvoplánové a „laciné“. Neztotožňuji se s argumentem, že určitá skupina si takový způsob komunikace „žádá“ nebo „poptává“. Podle mého názoru je tato představa mylná a vychází ze skutečnosti, že jsme naučili většinové publikum přijímat a konzumovat takový druh komunikace. Reklama je přece víceúrovňové sdělení, které v sobě může mít řadu prvků. Hlavním účelem je prodat, proč však v divákovi zároveň nerozvíjet představivost, kreativitu a cit pro umění? Být kreativní a netradiční.

O to se svým způsobem snažíme i u nás v ČPP. Postavičky Pata a Mata nám skvěle fungují a pro publikum jsou vtipným odkazem na tradici a český humor. V poslední době mě velmi zaujala například reklama Hornbachu – nabitá správnými emocemi, má drive, je nápaditá a originální.

Co pro vás osobně znamená obor, ve kterém působíte?

Marketing je pro mě každodenní výzvou a obohacením zároveň. Stále mám možnost se setkávat se zajímavými lidmi, projekty a nápady, učit se novým věcem. Je to obor, který mě již od mých studijních let nepřestává překvapovat a naplňovat.

Co vás v oboru aktuálně nejvíce štve?

Trochu mě mrzí, že i v dnešní době považují v řadě společností marketingové aktivity za zbytný přepych, který není důležitý. Jakmile by mělo docházet k úsporám na nákladech, první, v čem se toto snižování nákladů odrazí, bývá marketing. Pokud chcete, aby se firma stále rozvíjela a „nezapomnělo se“ na ni, je nutné stále komunikovat a připomínat: „Podívej se, jsme stále tu a máme ti co nabídnout.“ Jsem velice rád, že v naší pojišťovně tomu tak není.

Kde byste si přál být ve své kariéře za deset let?

Rád bych pracoval s tak skvělými a příjemnými kolegy jako nyní. To je naprostý základ, kterého si vážím, a je pro mě v mé práci naprosto nezbytný. Po odborné stránce bych chtěl dokázat více optimalizovat řízení vztahů se zákazníky, vytvořit dynamické prostředí, které bude oboustranně přínosné jak pro společnost, tak pro zákazníky. Zároveň bych chtěl mít také více času pro sebe a svou rodinu.