VIZE 2012-21: ČT sází na regiony, vysílání v HD kvalitě a digitalizaci archivu

Vize 2012-2021: Petr Dvořák, Česká televize

Vize 2012-2021: Petr Dvořák, Česká televize Zdroj: Petr Hasman

Česká televize je připravena investovat do podpory nových technologií, kvalitního obsahu a lidských zdrojů tak, aby vzhledem k nově se prosazujícím médiím udržela a posílila svou pozici. Na konferenci VIZE 2012-2021 – Perspektivy médií a reklamy za rok a za deset let pořádané měsíčníkem Strategie to prohlásil nový ředitel ČT Petr Dvořák.

ČT podle Dvořáka například rozjíždí projekt regionalizace, kdy se bude snažit vyjít vstříc divákům v regionech, a to nejen ve zpravodajství, ale také třeba v oblasti kultury. Za další priority Dvořák označil podporu i-vysílání a postupné zahájení vysílání celého kanálu v HD kvalitě. Podle nového ředitele veřejnoprávní televize je dalším důležitým projektem digitalizace archivu ČT. „Nejde jen o to, že převádíme staré klenoty do digitální formy, ale zároveň se je snažíme i čistit tak, aby měly novou kvalitu a vyhověly tak technickým podmínkám, které nové technologie vyžadují.

Ředitel ČT se také přiznal, že jeho cílem je „posadit diváky na gauč“. Dvořák chce nabídnout divákům možnost vyměnit sledování televize u pracovního stolu na obrazovce počítače za pohodlnější verzi „s čipsy v ruce“, ovšem vylepšenou o inteligentní dálkové ovládání, které umožní pustit si na obrazovce zároveň inteligentní teletext a například sledovat sportovní pořady obohacené o statistiky a další komentáře.

Deníky budou dál ztrácet, internet posilovat

Skeptičtější pohled na budoucnost jiného mediatypu – tištěného deníku – nabídl šéfredaktor deníku Mladá fronta E15 a ředitel stejnojmenné divize tohoto vydavatelství Tomáš Skřivánek. Ten na konferenci VIZE 2012-2021 upozornil na dramatický pokles prodaných nákladů deníků v ČR i zahraničí. „Trend bude pokračovat a jedinou šancí vydavatelů tištěných deníků je budovat paralelně obsah i pro aplikace běžící na různých mobilních zařízeních,“ prohlásil Skřivánek.

Podle dalšího z mluvčích, výkonného ředitele Seznam.cz Pavla Zimy bude naopak zpravodajství na internetu neustále posilovat. Představitel nejsilnějšího portálu v ČR to dokladoval příkladem serverů Novinky.cz a Super.cz, jimž v září vzrostl počet čtenářů meziročně o 20, respektive 67 procent.

Vize 2012-2021: Tomáš Skřivánek, E15Vize 2012-2021: Tomáš Skřivánek, E15 | Petr Hasman

Tabletová (r)evoluce

Fungující model propojení klasických médií s mobilními zařízeními představil Petr Bednář, ředitel online divize Mladá fronta. Podle něj má v tuto chvíli Mladá fronta jen v iPadech více jak 70 tisíc instalací svých aplikací a na dalších se pracuje. „ Výnosy již překročily dva miliony korun a bohatě tak pokryly náklady na vývoj a provoz. Celý projekt je tak ziskový,“ dodal Bednář.

Konference VIZE 2012-2021, která se konala 25. října v pražském hotelu Clarion Congress Hotel Prague, ve třech panelech nabídla pohled na vývoj médií, reklamy a nových komunikačních kanálů v příštích deseti letech. Vystoupili na ní mimo jiné ředitel reklamní agentury Mark/BBDO Petr Topinka, marketingový ředitel T-Mobile Martin Jaroš, Alexandra Poláková, marketingová ředitelka Allegro Group CZ nebo Josef Šlerka, který vede Studia nových médií na FF UK Praha.

Vize 2012-2021: Martin Jaroš, T-MobileVize 2012-2021: Martin Jaroš, T-Mobile | Petr Hasman