Volby 2013: Na Facebooku to nejvíc žije u ANO a TOP 09

Volby se uskuteční už 25.–26. října a oproti těm minulým mají řadu specifik. Kromě omezeného času mají strany na kampaně i méně financí než v minulých letech, čím dál tím častěji využívají reklamu v internetových médiích a také komunikaci na sociální síti Facebook.
„Čím dál tím větší roli hraje v předvolebním boji on-line reklama a v neposlední řadě také reklama a komunikace stran na sociálních sítích,“ říká ředitel digitální divize agentury ZenithOptimedia Tomáš Varga a dodává: „Politici tak mají větší možnost oslovit skupinu prvovoličů, která je na sociálních sítích aktivní. Větší důraz je také kladen na osobní setkání, kde je prostor pro diskuzi a hlavně je zajištěn přímý kontakt s voliči.“
Aktivita politických stran na Facebooku
Ve sledovaném období (od 18. 9. do 14. 10. 2013) byly na Facebooku nejvíce aktivní, co se týče počtu příspěvků správců stránek, strana ANO a hnutí Úsvit přímé demokracie, následovaly KDU-ČSL a Česká pirátská strana. Naopak nejméně aktivní byli komunisté a ČSSD. Vyplývá to z poznatků agentury ZenithOptimedia, která aktivitu politických stran sleduje prostřednictvím vlastního nástroje Socialtools.
Nejvíce fanoušků facebookových stránek má TOP 09
Z hlediska počtu fanoušků vede s výrazným náskokem TOP 09 (více než 80 000), dále pak ANO (více než 48 000), Česká pirátská strana (více než 40 000), ODS (více než 30 000) a Strana svobodných občanů (více než 23 000).
Aktivita fanoušků politických stran na Facebooku
Nejvíce „živé“ facebookové stránky mají ANO, TOP 09, Česká pirátská strana a hnutí Úsvit přímé demokracie.