Výzkum Axocom: až 90 procent mladých sleduje televizi
„Mezi zájmy mladých lidí dominuje sledování televize a hudebních pořadů. Bylo až překvapující, kolik lidí ve věku od 16 do 24 let sleduje například seriál Ordinace v růžové zahradě či reality show na MTV. Devadesát procent dotázaných ví, co se v těchto seriálech průběžně děje a ví, co za program nabízí lifestylová stanice typu MTV,“ komentovala výsledky průzkumu ředitelka mediální společnosti Axocom Erika Luzsicza.
Co je konkrétně v čele zájmu mladých lidí do 24 let? Kromě hudby a seriálů jsou to exkluzivní a nedostupné věci. Patří mezi ně například zákulisní denní ze showbyznysu, dívky pak lákají módní přehlídky a s nimi spojené drahé a luxusní značky. Zároveň se všichni shodují, že se chtějí účastnit velkých a masových koncertů a akcí, zejména těch, které jsou v Česku nedostupné. Příkladem budiž festival Tomorrowland pořádaný v Belgii, kde vstupenky bývají vyprodány i za jednu vteřinu.
O této akci ví téměř všichni čeští teenageři a právě výlučnost dostat se na místo dění je láká. I to je jeden z důvodů, proč mladí tolik sledují televizi a internet. Na hudebních kanálech typu MTV hledají pořady a zprávy z dění, kterého se sami nemohou účastnit.
Kolik hodin denně stráví u televize? „Více než polovina dotázaných sleduje televizi či dění na internetu v průměru dvě až čtyři hodiny denně. Nejčastěji mají puštěnou televizi jako kulisu, tedy jak při práci, tak mnohdy i při brouzdání na internetu či dokonce učení,“ doplnila Luzsicza.