Webům E15.cz a Recepty.cz z vydavatelství Mladá fronta se téměř zdvojnásobila návštěvnost

Ipad verze webu Recepty.cz

Ipad verze webu Recepty.cz Zdroj: recepty.cz

Odhad počtu reálných uživatelů webů vydavatelství Mladá fronta v prosinci loňského roku dosáhl rekordní hodnoty 2 204 767 a podle NetMonitoru nárůst zaznamenala většina z 30 provozovaných webů divize Online. Nejvyšším, a to 90procentním, meziročním nárůstem se může vykázat web o vaření Recepty.cz. V prosinci 2012 jej navštívilo 728 043 RUest.

Těsně za ním se s 87 % umístil zpravodajský web E15.cz. Ten rostl v průběhu roku nejstrměji ze všech. Zatímco ještě v polovině loňského roku se počet RU pohyboval na hranici 400 000, v prosinci 2012 je odhad RU na hodnotě 616 300.

„Velmi mě těší růst webu E15.cz. Ten je dán v první řadě kvalitní prací redakce, která čím dál častěji přichází s unikátními tématy, která nám pomáhají prakticky každý týden zvyšovat počet našich návštěvníků,“ komentoval výsledky NetMonitoru ředitel divize Online Petr Bednář. Webu E15.cz podle něj pomohlo také spojení s týdeníkem Euro, který Mladá fronta v létě 2012 získala.

Návštěvnost webu E15.czNávštěvnost webu E15.cz

Ohromný růst webu Recepty.cz, který se v prosinci stal nejnavštěvovanějším webem Mladé fronty, pak ukazuje, že téma vaření se v loňském roce masově přesunulo na internet. Pro inzerenty z tohoto segmentu to je podle Bednáře jasný signál, že internet je vhodným nástrojem pro jejich kampaně.

Návštěvnost webu Recepty.czNávštěvnost webu Recepty.cz

Výrazný trend úspěšného vývoje návštěvnosti webů zaznamenala divize Online také u dalších svých titulů. Nad 30procentní hranicí meziročního nárůstu návštěvnosti za rok 2012 se pohybovaly weby Maminka.cz (32 %) a Abecedazahrady.cz (40 %).

„V letošním roce na internetu plánujeme několik nových či předělání již existujících projektů. Většina webů projde důkladnou optimalizací pro různá mobilní zařízení, jejichž podíl na návštěvnosti dramaticky roste. Spustíme také některé multiplatformní projekty kombinující papírové a internetové médium,“ nastínil plány divize Online Petr Bednář. Vydavatelství chce podle něj posilovat také transakční projekty.