Z Marcela Marcela: Moneta podporuje změnu brandu

Jiří Bartoška ve spotu Moneta Money Bank od agentury Labstore

Jiří Bartoška ve spotu Moneta Money Bank od agentury Labstore Zdroj: Moneta Money Bank

Petr Novotný , Strategie
Kampaň Moneta Money Bank propojuje starý svět otráveného kocoura z GE Money Bank s tím pod novou značkou. Změnu reprezentuje Jiří Bartoška a křeček – přesněji křečkyně.

S přípravou nové značky měla banka rozpracované různé přístupy k propagaci, s oblíbeným kocourem (a jeho alter egem a voice-overem Markem Taclíkem) i bez něj. S oznámením o vstupu banky na pražskou burzu se začaly množit dotazy, co bude s kocourem dál.

„Vycítili jsme, že s jeho odchodem bychom zklamali velkou skupinu fanoušků, kterou si získal. Zároveň jsme chtěli naše zákazníky ujistit, že jediné, co se mění, je jméno, zatímco stabilita banky a dostupné financování zůstává. Zachovat kocoura jako reminiscenci na značku GE Money Bank pro nás tedy dávalo smysl,“ dodává Miroslava Misíková, ředitelka marketingové komunikace Moneta Money Bank.

„Víme, že Češi milují své domácí mazlíčky a dopřávají jim skvělou péči. Proto jsme se rozhodli toto téma využít i v našich nových spotech. Kampaně na podporu bankovních produktů a služeb nás zavedou do veterinární ordinace, kde budeme sledovat jednotlivé případy,“ vysvětluje Misíková.

Hlavní postavu veterináře hraje Jiří Bartoška, který se ostatně v podobné roli objevil i v novém českém filmu Teorie tygra. Kocour se stává jeho věrným přítelem, který svým osobitým způsobem glosuje pestré případy zvířecích pacientů.

Až (na maloměsto) přijde kocour

Reklamy s kocourem bance dlouhodobě fungují. „Ve spojení reklamy se značkou dosahujeme skvělých výsledků, kde jsme zhruba 26 procent nad benchmarkem. V dnešní době, kdy jsou reklamní pauzy plné spotů ostatních finančních institucí, to považujeme za velký úspěch,“ říká Misíková. „Kocour baví fanoušky nejen v televizních spotech, ale také na sociálních sítích. Náš Facebook i další komunikační kanály mají díky němu jasně identifikovatelný obsah, který naše příspěvky jasně odlišuje od spotů ostatních bank,“ doplňuje Misíková.

Jiří Bartoška ve spotu Moneta Money Bank od agentury LabstoreJiří Bartoška ve spotu Moneta Money Bank od agentury Labstore | Moneta Money Bank

Koncept veterináře na maloměstě (natáčelo se v Českém Brodě) otevírá bance prostor pro interakci s celou škálou cílových skupin, lidí různého věku i postavení až třeba k zemědělcům, kteří jsou důležitou klientelou banky. Inovovaný marketingový koncept banky bude v budoucnu využívat vedle kocoura i další zvířátka, která navštíví ordinaci zvěrolékaře.

Kreativa nového konceptu zůstala úkolem pro agenturu Labstore, o režii spotu se postaral Daniel Růžička v produkci AdWood. Nadlinková kampaň běží od 1. do 30. srpna na všech stanicích skupin Nova, Prima, Česká televize a Atmedia, dále na sociálních sítích a v prodejních místech Moneta Money Bank, která využije i bigboardy.