Za reklamu mezi automobilkami nejvíc utrácelo Hyundai

Hyundai

Hyundai Zdroj: Archiv E15

Mezi automobilkami využilo reklamu v nejvyšší ceníkové hodnotě za poslední rok Hyundai. Vyplývá to z výzkumu společnosti Nielsen Admosphere na základě dat o internetové populaci ČR starší 15 let a ceníkové hodnotě realizované reklamy.

Podle monitoringu společnosti Nielsen Admosphere za období 1. 6. 2014 až 31. 5. 2015 využilo největší reklamní prostor mezi automobilovými značkami Hyundai (496 milionů korun). Na druhé příčce se dle ceníkové hodnoty reklamního prostoru umístila Škoda (379 milionů korun), na třetí její koncernová matka Volkswagen (249 milionů korun).

Ceníková hodnota reklamního prostoruCeníková hodnota reklamního prostoru | archiv

V současnosti má polovina lidí aktivních na internetu v domácnosti jedno auto (52 procent), více než čtvrtina (28 procent) má doma k dispozici auta dvě, 6 procent pak tři a více. Žádný vůz nevyužívá 14 procent respondentů.

Na otázku, které značky aut využívají Češi v domácnostech, uvedlo 39 procent respondentů z internetové populace značku Škoda Auto. Deklarují ji téměř dvě pětiny z těch, kteří používají v domácnosti nějaký automobil. Na druhém místě je Ford (12 procent) a na třetím Renault (11 procent). V případě pořízení auta upřednostní většina respondentů auta ojetá.