Zapomeňte na Euro RSCG, přichází Havas

Písmeno "S" loga Havas a jeho autor Maxim Velčovský

Písmeno "S" loga Havas a jeho autor Maxim Velčovský

Autory písmene "H" nového loga Havas jsou Michal Froněk a Jan Němeček
Autorem písmene "A" nového loga Havas je Rony Plesl
O písmeno "V" z loga Havas se postaral René Šulc
Další "A", tentokrát od dvojice Daniel Pošta a Zdeněk Vacek
5
Fotogalerie
Na světovém reklamním trhu je o jednu zavedenou značku méně: Pondělí 24. září přineslo globální konec značky Euro RSCG, když se všechny agentury, které po světě pod tímto názvem řadu let působily, přejmenovaly na Havas. Změna se více či méně dotkla agentur s 11 000 zaměstnanci zastoupenými ve 120 městech a 75 zemích, Prahu a Českou republiku nevyjímaje.

„Všechny agentury Euro RSCG dnes mění svůj název na Havas Worldwide. Jde o 316 poboček v 75 zemích, což zahrnuje i značky Euro RSCG, Euro RSCG Life, Euro RSCG 4D a Euro RSCG WW PR,“ potvrdila Klára Poláčková, která má v pražském Havas Worldwide na starosti komunikaci.

Nové logo agentury Havas Worldwide Prague, dříve Euro RSCGNové logo agentury Havas Worldwide Prague, dříve Euro RSCG

Síť Euro RSCG 4D se podle Poláčkové změní na Havas Worldwide Digital, Euro RSCG Life změní název na Havas Life a Euro RSCG Worldwide PR bude fungovat pod názvem Havas PR. Rebranding nepřinese žádné změny ve vedení společností.

V České republice se změna promítne do změny názvu Euro RSCG Prague na Havas Worldwide Prague, Euro RSCG 4D na Havas Worlwide Digital Prague a Euro RSCG PR na Havas PR Prague.

Logo ze 150 cen

Havas Worldwide Prague u příležitosti celosvětového rebrandingu zároveň představila svoji první kreativní kampaň – unikátní logo HAVAS, které speciálně pro tuto příležitost vytvořilo pět předních českých designérů a umělců. Jejich zadáním bylo z více než 150 získaných ocenění, která agentura za posledních sedm let posbírala, vytvořit jedinečné logo pro českou pobočku.

Gilles Bèrouard odhaluje uměleckou podobu loga HavasGilles Bèrouard odhaluje uměleckou podobu loga Havas

Během příprav se rozbilo, rozdrtilo, spálilo, rozlámalo a roztavilo vice než 150 ocenění, které byly agentuře uděleny za posledních sedm let jejího působení jako Euro RSCG Prague na prestižních soutěžích v oblasti kreativity a efektivity komunikačních kampaní. K výrobě písmem jména Havas se použily materiály z cen – kov, sklo, dřevo, papír a keramika. Kovové „H“ vytvořil Michal Froněk a Jan Němeček, skleněné „A“ Rony Plesl, dřevěné „V“ René Šulc, papírové „A“ Daniel Pošta a Zdeněk Vacek, a keramické „S“ Maxim Velčovský.

„U příležitosti oslav našeho nového jména Havas Worldwide Prague jsme se rozhodli obětovat to, co je pravděpodobně v našem kreativním odvětví to nejcennější, naše ocenění. Použili jsme přes 150 cen, které jsme v uplynulých sedmi letech jako Euro RSCG získali. Je pro nás výzva, abychom nové ceny v brzké době opět získali,“ řekl Gilles Bérouard, CEO Havas Worldwide Prague.

Originální písmena tvořící nápis HAVAS budou vystavena v sídle agentury v Expu 58 u příležitosti týdne Designblok´12, veřejnost si je bude moci prohlédnout o víkendu 6. a 7. října vždy od 9 do 18 hodin.