Cílem značky je podpora prodeje tuzemských produktů, hlavně potravinářských. Průzkumy podle Kolečkáře ukazují, že podíl Čechů, kteří preferují české potraviny, dosahuje 47 procent.
Umístění loga značky na obal výrobku prý zvyšuje výrobcům prodeje. „Značku Český výrobek používáme od roku 2010. Přestože nemůžeme přesně určit podíl nárůstu prodeje díky této značce, prodeje našich výrobků narostly meziročně o 35 procent,“ uvedl marketingový ředitel firmy Nominal David Marek.
Výrobci, kteří označení Český výrobek získají, procházejí průběžnou kontrolou v místě výroby. Značka mimo jiné zaručuje, že výrobek byl vyroben v ČR, jeho producent zaměstnává tuzemské zaměstnance a alespoň polovina surovin či komponentů výrobku má původ v Česku.
Na obalech výrobků v českých obchodech lze najít několik označení, které mají spotřebiteli ujišťovat o kvalitě prodávaného produktu jako Česká kvalita, Klasa nebo Czech Made.