Popeyes otevřel první českou restauraci. Příští rok chce mít šest poboček a 300 zaměstnanců

Zákulisí první pobočky Popeyes v Česku

Zákulisí první pobočky Popeyes v Česku Zdroj: E15 Jan Štěpánek

Zákulisí první pobočky Popeyes v Česku
Zákulisí první pobočky Popeyes v Česku
Zákulisí první pobočky Popeyes v Česku
Zákulisí první pobočky Popeyes v Česku
Zákulisí první pobočky Popeyes v Česku
13
Fotogalerie

První česká pobočka fastfoodu s louisianským smaženým kuřetem Popeyes otevřela v pátek 3. listopadu na pražském Václavském náměstí v Domě módy. Řetězec chce ještě letos přijít s další pražskou restaurací s možností objednávek přímo z auta, původně plánovaná brněnská pobočka se nakonec otevře v únoru příštího roku. Popeyes má v Česku nyní kolem sta zaměstnanců, kromě celosvětově univerzálního menu nabídne i speciality přizpůsobené místním zákazníkům.     

„Na dalších pobočkách již nyní pracujeme, pražský projekt jsme připravovali rok. Máme vytipované další lokality,“ řekl pro e15 šéf Popeyes pro střední Evropu Marko Blaževič. Příští rok jsou v plánu další čtyři pobočky, ze sta zaměstnanců by se řetězec měl rozrůst na zhruba 300 lidí.

Každý z nich prochází tříměsíčním školením. Kromě samotné přípravy smažených kuřat a sendvičů se zaměstnanci školí také v komunikaci se zákazníky. Veronika Halvelandová, která je zodpovědná za školení personálu i manažerů, během přípravy na svou práci procestovala většinu evropských poboček. „Hlavní důraz klademe na kvalitu a rychlost,“ vysvětluje. Sama dokáže sendvič připravit za 35 vteřin, z toho 16 z nich zabere opečení housky. 

Na pražské pobočce se denně vystřídá kolem dvaceti pracovníků. Kolik zákazníků dokáží obsloužit, ale podle Halvelandové ukáže ostrý provoz. Startu nového týdne pro Popeyes v Česku se zúčastní také šéfkuchař ze Spojených států Peter Genna. Identitu značky Popeyes podle něj tvoří hlavně směs koření a bylinkové těstíčko, ve kterém se kuřata před smažením namáčí. 

Globální šéfkuchař šéfkuchař Popeyes Peter Genna pomáhá s rozjezdem řetězce v ČeskuGlobální šéfkuchař šéfkuchař Popeyes Peter Genna pomáhá s rozjezdem řetězce v Česku|E15 Jan Štěpánek

„Značka Popeyes má na našem trhu velkou šanci uspět, a to hlavně díky tomu, že za ní stojí zkušený investor,“ komentoval v říjnu pro e15 příchod konkurenta na trh zakladatel sítě Bageterie Boulevard Petr Cichoň. Master franšízantem pro český trh je společnost Rex Concepts CEE, která rozhodne o tom, zda si do budoucna udrží všechny pobočky, nebo je nabídne i dalším zájemcům. Plánované čtyři restaurace ale podle Blaževiče vzniknou pod jejím vedením.

Potvrdil také, že zprvu bude mířit hlavně do velkých měst. I podle místopředsedy Českého gastronomického institutu Luboše Kastnera zatím fastfoody v jiných lokalitách velkou šanci nemají. „Česko je malý trh a zákazníci jsou citliví na ceny,“ řekl pro e15. V den otevření Popeyes pro novináře byly ještě ceny na kioscích fiktivní, podle Blaževiče si ale řetězec velkou konkurenci uvědomuje. A přizpůsobit tomu chce právě ceny.

První Popeyes na světě otevřel v louisianském New Orleans v 70. letech jako malá lokální restaurace, od té doby se síť rozrostla na více než 3700 poboček. Receptura tradičního smaženého kuřete vychází ze třech různých kuchyní: západoafrické, cajunské (tedy od francouzských Kanaďanů) a kreolské.