Boj nákupních košíků. Tesco a Rohlík se hádají, kdo je levnější. Deník E15 je porovnal v testu
Tesco bojuje s Rohlíkem, jedničkou na trhu v oblasti online supermarketů. Veřejně se přou o to, kdo dokáže zákazníkům nabídnout levnější potraviny. Tesco namířilo novou reklamní kampaň s názvem „Nenechte se opít…“ na konkurenční Rohlík, který o sobě prohlásil, že není dražší než kamenné prodejny.
Tesco tak provedlo nákup na svém e-shopu a na Rohlíku a celou kampaň staví na tom, že je o třináct procent levnější než Rohlík. Tesco však zahrnulo do nákupního košíku položky v akci. Deník E15 proto sám nakoupil na obou platformách, ke kterým přiřadil ještě třetího významného hráče na trhu, Košík.cz.
Tendenční srovnání?
Masivní reklamní kampaň Teska reaguje na tvrzení Rohlíku z minulého týdne, že nákupy u něj jsou stejně výhodné jako v kamenných prodejnách. Rohlík ale neuvedl, s jakými prodejnami se konkrétně porovnává.
„Dali jsme si tu práci a udělali nákup na Rohlik.cz a v různých kamenných prodejnách. Výsledkem je, že nákup o stejné skladbě je na Rohlik.cz cenově srovnatelný, nebo dokonce levnější než v kamenném obchodě,“ uvedl minulý týden výkonný ředitel Rohlik.cz Olin Novák.
Tesco se rozhodlo provést srovnávací nákup na svém e-shopu i na Rohlíku. Nákupní košík jeho marketéři naplnili 37 základními potravinami ze seznamu, s nímž pracuje Český statistický úřad (ČSÚ) pro sledování cenové hladiny. Reprezentativní spotřební koš Českého statistického úřadu zahrnuje pečivo, trvanlivé potraviny, maso a uzeniny, ovoce a zeleninu, mléčné výrobky včetně mléka, vejce, olej, ale i sladkosti a nápoje.
Video ukazuje, co najdete ve spotřebním koši, s jehož pomocí se počítá inflace:

Srovnávací nákupy Teska byly uskutečněny a doručeny během dubna, zboží bylo přepočítáno na kila a byl zohledněn stejný doručovací poplatek i stejný den a adresa doručení. Nákup pak prokázal celkovou úsporu v Tesco Online v průměrné výši až třináct procent.
Ačkoli Tesco prokázalo úsporu na svém e-shopu prostřednictvím vlastního srovnávacího nákupu, je nutné upozornit, že do košíku vložilo produkty, které mělo daný den ve slevě. Oproti tomu Rohlík neměl mezi uvedenými 37 položkami ani jednu zlevněnou, jak vyplývá z údajů Teska.
Rohlík se proti kampani „Nenechte se opít…“ ohrazuje s tím, že výsledná částka, kterou uvádí Tesco, je pouze výsledkem tendenčního nákupu. „Tesco pro svůj účel využilo produkty, které byly aktuálně v akci,“ oponuje mluvčí Rohlíku Lutfia Volfová.
Na dotaz deníku E15, zda nebyly slevy před plánovanou kampaní vědomě nastaveny, nejasně odpověděl mluvčí Tesca Jiří Netík, že konečné ceny výrobků vycházejí z ceny, kterou zákazník ve dny srovnávacích nákupů skutečně zaplatil, a to včetně akčních nabídek.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!