Boj o večerky: připoutat je k sobě chtějí Makro i vietnamský velkoobchod Tamda
Na trhu prodejců potravin přituhuje: obchodní řetězce jako Tesco, Penny či Lidl jdou do čím dál menších měst s menšími formáty prodejen, a vytlačují tak nezávislé obchody. Velkoobchodní řetězec Makro se nyní pokouší zachránit malé večerky – a tím i vlastní tržby. Houstne i konkurence mezi velkoobchody, kde se prosazuje vietnamský velkoobchod Tamda Foods.
„Máme hodně plánů, aktuálně připravujeme uvedení distribučního centra Tamda Foods v Brně do provozu, s cílem usnadnit distribuci zboží na pobočky a zlepšit kvalitu služeb. V roce 2021 plánujeme otevření nových poboček v dalších městech Česka,“ přibližuje plány Tamda Foods její marketingový šéf Viet Mai Duc s tím, že otevírat chtějí i další hypermarkety.
Tamda Foods působí na trhu devět let a vlastní obchodní centrum v Ústí nad Labem, kde kdysi býval Carrefour a kde má nyní vlastní hypermarket. Další hypermarkety má v Praze a Brně. V Praze Hostivicích společnosti patří obří distribuční centrum, další roste v Brně. Za poslední rok se podle marketingového manažera blíží jejich obrat třem miliardám korun.
Tamda Foods, stejně jako Makro, cílí na menší obchody, ale třeba i benzinové pumpy. Nezaměřuje se přitom jen na vietnamské večerky. „Naši zákazníci jsou různorodí, zahrnují Čechy, Vietnamce, Slováky a další,“ popisuje Viet May Duc s tím, že aktuálně mají zhruba sto tisíc odběratelů. Mají i svůj e-shop a zboží rozvážejí.
Aliance malých
Malé obchody jsou na trhu dlouhá léta válcovány, protože se jen těžko přizpůsobují velkým zahraničním sítím se širší nabídkou a lepšími nákupními cenami. Valná většina z nich se proto sdružuje do aliancí či družstev, aby společně dosáhly na lepší ceny při nákupu.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!