Mezi výrobci brambůrků houstne konkurence. Máme obavy, říká šéf české jedničky Šercl

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Společnost Karlovarské minerální vody nabyla na váze nákupem středoevropských aktivit firmy PepsiCo. Potravinářské jedničce Intersnack tak vyrostla silná konkurence.

Tuzemskému trhu slaných pochutin dominuje dcera německého gigantu Intersnack s loňským obratem 1,4 miliardy korun. Patří pod ni značky Bohemia, Chio a Pom-Bär. Jejím hlavním konkurentem je pobočka amerického koncernu PepsiCo, jež vyrábí brambůrky Lay’s a křupky Cheetos.

Ta letošním spojením s Karlovarskými minerálními vodami přerostla v tržního obra. PepsiCo loni na českém trhu dosáhla obratu 2,8 miliardy korun a skupina Karlovarské minerální vody utržila za celý holding včetně zahraničních operací 8,3 miliardy korun.

Obavy z nového konkurenta připouští šéf českého Intersnacku Pavel Šercl. „Krátkodobé obavy z toho nemám, dlouhohodobé ano,“ řekl. Konkrétní dopad na konkurenční boj nechtěl předvídat. „V tuto chvíli těžko říci. Politika PepsiCo může být ještě agresivnější, nebo naopak,“ dodal.

Společnost Karlovarské minerální vody nechtěla možný příští vývoj přesněji komentovat. „V současné době, kdy intenzivně probíhají procesy vedoucí k faktickému spojení obou firem, se k budoucí cenové politice ani k predikcím na trhu nebudeme vyjadřovat,“ uvedl mediální zástupce skupiny Pavel Novák.

„Na trhu jistě budeme pozorovat větší konkurenční souboj, protože kategorie slaných pochutin patří v rámci segmentu potravin k těm, které nejdynamičtěji rostou,“ uvedla analytička společnosti Cyrrus Anna Píchová. Je ovšem přesvědčená, že akvizice neohrozí vedoucí postavení dominantního výrobce.

„Výrobky Intersnacku patří mezi velmi oblíbené a společnost má o něco širší portfolio slaných pochutin než konkurence. Proto by si měla uchovat své vedoucí postavení,“ zdůvodnila. Mezi významné hráče na trhu slaných pochutin se řadí i firmy Petr Hobža Snack Group se značkou Strážnické brambůrky, Mondeléz International nebo Chipita.