Plzeňský Prazdroj posílil export. Zájem o ležák v cizině stoupl o desetinu | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Plzeňský Prazdroj posílil export. Zájem o ležák v cizině stoupl o desetinu

ČTK

Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj loni prodal na domácím a zahraničním trhu rekordních 11,5 milionu hektolitrů piva, meziročně o čtyři procenta více. Do ciziny se prodalo 4,3 milionu hektolitrů, což je 4,5 procenta více než v předchozím roce. Pivovar opět celosvětově posílil export prémiového ležáku Pilsner Urquell. Loni ho vyvezl přes 1,1 milionu hektolitrů, meziročně o desetinu víc. 

Prodeje v Česku už firma zveřejnila začátkem dubna. Činily 7,2 milionu hektolitrů piva, meziročně o 3,8 procenta více. V českých obchodech firma posílila o pět procent, u čepovaného piva o více než dvě procenta.

Přímý export Prazdroje vzrostl loni téměř o 13 procent a překročil 1,7 milionu hektolitrů. Podle mluvčí Prazdroje Jitky Němečkové rostl vývoz téměř do všech významných exportních oblastí, nejvíce, o třetinu, vzrostl v Polsku. „Výrazně posilujeme nejen v evropských zemích, ale také v Rusku a východní Asii. Jižní Korea je nyní naším třetím největším exportním trhem, daří se nám ale také v Japonsku,“ řekl generální ředitel Grant Liversage.

Češi se rozjeli s pivními mixy. Může za to počasí i móda

Pivovar opět celosvětově posílil export prémiového ležáku Pilsner Urquell, který se vaří výhradně v Plzni. Loni ho vyvezl přes 1,1 milionu hektolitrů, meziročně o desetinu víc. „Nejvíce rostl export v sudech, skoro o 15 procent. Dařilo se i tankovému pivu. Počet našich zahraničních tankoven se loni zvýšil z 90 na 131,“ dodal Liversage.

Prazdroj loni posílil školení zahraničních výčepních. Speciálním tréninkovým programem jich minulý rok prošlo přes 120 a stali se z nich takzvaní Brewery Tapsters, kteří se starají o kvalitu piva. „Kapacitu tréninkového programu jsme loni zvýšili na čtyřnásobek. Chceme zajistit, aby se při rostoucí oblibě ležáku Pilsner Urquell stejně rychle šířila i kvalita jeho čepování. Celosvětově jsme už vytrénovali přes 1000 výčepních,“ řekl obchodní sládek pro exportní trhy Kamil Růžek. V hospodách, kde pivo čepuje tapster, rostou podle něj prodeje piv až o třetinu. Tapsteři, kteří pak ve světě učí čepovat další výčepní, působí v 17 zemích světa. Nejvíce je jich v Polsku a Německu, ale jsou také v Japonsku, Jižní Koreji, Tchaj-wanu a Singapuru.

Plzeňský Prazdroj vytváří nové skladové centrum

Druhou nejúspěšnější exportní značkou Prazdroje je Velkopopovický Kozel, jehož přímý export loni vzrostl o 16 procent. Nejvíce ho pivovar vyvezl do Jižní Koreje, kde si oblíbili hlavně černou variantu. Licenční výroba Velkopopovického Kozla ve světě zůstala s 2,6 miliony hektolitrů na úrovni roku 2017.

Plzeňský Prazdroj vykázal ve fiskálním roce od dubna 2016 do konce března 2017 tržby téměř 16 miliard korun a zisk před zdaněním 4,8 miliardy korun. Kvůli sladění finančního hodnocení s mateřskou japonskou skupinou Asahi, která pivovar převzala před více než dvěma lety, firma loni zveřejnila „jen“ hospodaření za duben až prosinec 2017. Tržby přesáhly 12 miliard korun, zisk po zdanění 2,6 miliardy korun. Loňské tržby by měla skupina zveřejnit v příštím měsíci.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!