Plzeňský Prazdroj zdraží lahvové a plechovkové pivo. Cena čepovaného se nezmění

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj Zdroj: Profimedia

Sklepy Plzeňského Prazdroje
Ilustrační foto
3
Fotogalerie

 Plzeňský Prazdroj od 1. října zvýší ceny piva v lahvích a plechovkách v průměru o 3,6 procenta, tedy o 50 haléřů. Zvýšení cen se netýká celého sortimentu, ale jen některých balení Pilsner Urquell, Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a neochuceného Birellu. Čepovaná piva pro hospody a restaurace nezdraží. Beze změny zůstává také cena ochucených nealkoholických piv a ciderů. Informace potvrdila v pátek mluvčí největšího českého pivovaru Jitka Němečková. Jeho zdražení v minulých letech kopírovala většina větších českých pivovarů.

Prazdroj zdražil naposledy loni v říjnu o 3,7 procenta, hlavně balené i čepované ležáky, ceny desítek v sudech a tancích se nezměnily. Balený i čepovaný Pilsner Urquell loni podražil o 1,50 korun na půllitr.

Letošní zdražení zdůvodňuje pivovar růstem nákladů na výrobu, balení a distribuci. "Rostou ceny vstupních materiálů a zejména se zvyšují náklady v dopravě a logistice - především u externích dodavatelů, kteří do svých služeb promítají i zvyšující se mzdy," uvedla mluvčí. Prazdroj podle ní také zohledňuje vysoké investice ve výrobě, které jdou v posledních době zejména do balených piv.

Příkladem je největší současná stavba nové plechovkové linky v pivovaru Radegast v Nošovicích za 580 milionů korun. Kromě toho Prazdroj rovněž dlouhodobě investuje do zlepšování nákupního prostředí v obchodech. Díky přehlednějšímu regálovému vystavení i lepší navigaci se zkracuje doba nákupu spotřebitelů, dodala.

Ceny piva pro restaurace, tedy v tancích a sudech, nechává Prazdroj beze změn. "Věříme, že tím podpoříme českou pivní kulturu a provozovatele hospod a restaurací," uvedla Němečková.

Zda se ke zdražení letos přidají i další pivovary, není zatím jisté. "K úpravě ceny našich piv přistupujeme vždy po důkladné analýze vstupů a dalších nákladů spojených s jejich výrobou, distribucí, apod., ne v reakci na kroky konkurence. Pokud se pro změnu ceny rozhodneme, vždy nejprve informujeme naše obchodní partnery," řekla mluvčí druhé největší skupiny, Pivovarů Staropramen, Denisa Mylbachrová.

Jestli zvedne ceny Budějovický Budvar, jeho ředitel Petr Dvořák neuvedl. "Budeme revidovat naše veškeré ceny v rámci přípravy na příští rok. S tímto procesem většinou začínáme až po prázdninách," řekl Dvořák.

Prazdroj loni v Česku a v cizině prodal rekordních 11,5 milionu hektolitrů piva, meziročně o čtyři procenta více. Odbyt v zahraničí činil 4,3 milionu hektolitru, o 4,5 procenta více, což bylo také maximum v historii firmy. Přímý export piva vyrobeného ve třech českých závodech Prazdroje vzrostl o 13 procent a překročil 1,7 milionu hektolitru. Na domácím trhu se prodej piva zvýšil o 3,8 procenta na 7,2 milionu hektolitru. Pivovar vykázal loni čistý zisk 4,5 miliardy korun při tržbách 16,5 miliardy korun.