Ritter porazila v souboji o čtverečkovou čokoládu Milku
Společnost Ritter vyhrála u německého soudu spor se švýcarskou Milkou. Ritter jako jediná bude v Německu moci čokoládu ve čtvercové mřížce nabízet. Německá značka Ritter si na čtverečkové formě zakládá svou značku i image.
Už v roce 1970 lákala značka Ritter milovníky čokolády na reklamní slogan "čtverečková, praktická, dobrá". Firma si pak nechala čtvercovou podobu svého výrobku v Německu patentovat v roce 1993.
Na nápad vyrábět čokoládu ve tvaru čtverce přišla podle firemních záznamů v roce 1932 Clara Ritterová. Zákazníkům chtěla nabídnout čokoládu, která by se vešla do kapsy a nezlomila se při tom.
Inkriminovaný spor se táhl roky. Milka, která nyní patří nadnárodní společnosti Mondelez, prodává v Německu taktéž čtvercovou čokoládu už deset let a s předchozími výroky soudů ve prospěch čokolády Ritter se výrobce Milky odmítal smířit. Pokud by soud ochrannou známku neuznal, mohli by v Německu nabízet čtvercovou čokoládu i jiní výrobci.