Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Grant McKenzie je marketingovým ředitelem Plzeňského Prazdroje od roku 2012.

Grant McKenzie je marketingovým ředitelem Plzeňského Prazdroje od roku 2012. Zdroj: Repro Strategie (Michael Tomeš)

Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji
Plzeňský Prazdroj zdraží od října svá piva. Týká se to lahví a plechovek
Grant McKenzie: "Pilsner Urquell je jako Porsche."
Grant McKenzie se v pivovarnictví pohybuje 11 let.
5
Fotogalerie

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun provoz na výrobu piva Pilsner Urquell. Zvýšit ji chce o třetinu. Práce na zvětšení varny prémiového ležáku už začaly a skončí příští rok v dubnu. Přípravy trvaly několik let s tím, že prodej Pilsneru Urquell v Česku i v cizině roste od roku 2002. Kapacita výroby ležáku je dnes naplněná z více než 90 procent.

Investice podle marketingového ředitele Asahi Breweries Europe Granta McKenzieho zapadá také do očekávání japonské skupiny Asahi, která letos 31. března Prazdroj převzala. 

"Vidíme velký potenciál růstu, a to v Asii a také v Evropě," řekl McKenzie. Skupina SAB, která vlastnila plzeňský pivovar do loňska 17 let, investovala od roku 1999 do Plzně, Velkých Popovic a Nošovic 25 miliard Kč.

"Současná kapacita varny Pilsner Urquell je 18 várek za 24 hodin, tedy 62 800 hektolitrů za týden. Investicí se zvýší o šest várek, tedy na 24 várek za 24 hodin, na 88 300 hektolitrů za týden," uvedla mluvčí největšího českého pivovaru Jitka Němečková. Po dokončení investice by roční kapacita výroby prémiového plzeňského ležáku měla být téměř 3,5 milionu hektolitrů.

"Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel jsou pro Asahi velmi důležité a vidí velkou budoucnost v Asii i v Evropě. Potenciál je obrovský," řekl McKenzie. Nedokázal však odhadnout, kam se chce pivovar s vývozem dostat. Záležet prý bude na tom, jak se bude dařit v Asii.

Pilsner Urquell je podle člena představenstva a ředitele evropských podniků Rjúiči Kitagawy v Japonsku velmi známý a Asahi chce dále posilovat reputaci této značky.

Silný odbyt má Pilsner také v Jižní Koreji, kde se letos meziročně zvýší prodej o 40 procent na 60 tisíc hektolitrů, z čehož téměř polovinu má tvořit Kozel. Půllitr plzeňského piva, které je dvojkou v importovaných pivech za Asahi Super Dry, tam přitom stojí až 500 korun.

Prazdroj už koncem června zprovoznil novou linku na stáčení nápojů do plechovek za 340 milionů korun. Ta zvýšila kapacitu ze 60 tisíc plechovek za hodinu na 100 tisíc.

O investici rozhodl pivovar kvůli rostoucí poptávce po plechovkovém pivu na domácím i zahraničním trhu. Nová linka vyrábí nápoje v osmi různých variantách 200, 250, 330, 400, 500, 550, 750 a 1000 mililitrů.

Asahi prodává ročně téměř 21 milionů hektolitrů piva. Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, téměř o milion hektolitrů víc než v roce 2015. Vývoz Pilsneru Urquell vzrostl meziročně o deset procent na 970 tisíc hektolitrů.