Plzeňský prazdroj zdražuje. Následovat ho mohou i další pivovary

Plzeňský Prazdroj spustil novou linku za 340 mililonů korun

Plzeňský Prazdroj spustil novou linku za 340 mililonů korun Zdroj: čtk

Plzeňský Prazdroj spustil novou linku za 340 mililonů korun
Plzeňský Prazdroj spustil novou linku za 340 mililonů korun
Plzeňský Prazdroj spustil novou linku za 340 mililonů korun
Plzeňský Prazdroj spustil novou linku za 340 mililonů korun
Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji
7
Fotogalerie

Plzeňský Prazdroj od 1. října zvýší ceny lahvového a plechovkového piva v průměru o 3,1 procenta. Zdražení se týká všech značek - Pilsner Urquellu, Gambrinusu, Radegastu i Velkopopovického Kozla. Čepovaná piva pro hospody a restaurace nezdraží. Zdražení Prazdroje v minulých letech kopírovala většina českých pivovarů.

Plzeňský Prazdroj zvýšil ceny naposledy loni v říjnu o 3,2 procenta. Letošní zdražení zdůvodňuje růstem nákladů na výrobu, balení a distribuci. Z poslední doby je to například zdražení hliníku, které se dotýká stále populárnějšího balení do plechovek.

Ceny piva pro restaurace, tedy v tancích a sudech, letos Prazdroj nechává beze změn. "Věříme, že tím podpoříme českou pivní kulturu a provozovatele hospod a restaurací, kteří se v posledních měsících museli vyrovnat s významnými změnami kvůli řadě nových regulatorních opatření," uvedla mluvčí největšího českého pivovaru Jitka Němečková.

Prazdroj podle ní silně vnímá, nakolik letos na restaurace a hospody dopadají opatření typu EET a zákaz kouření.

Prazdroj loni prodal v České republice a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, o necelý milion hektolitrů víc než v roce 2015. Vývoz Pilsneru Urquell vzrostl meziročně o deset procent na 970 tisíc hektolitrů.