Prazdroj spustí novou linku na plechovky a připravuje „superprémiové“ pivo

Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji

Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji Zdroj: Michael Tomeš

Grant McKenzie: "Pilsner Urquell je jako Porsche."
Sklepy Plzeňského Prazdroje
Grant McKenzie se v pivovarnictví pohybuje 11 let.
Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji
Grant McKenzie je marketingovým ředitelem Plzeňského Prazdroje od roku 2012.
7
Fotogalerie

Plzeňský Prazdroj, který letos 31. března převzala japonská skupina Asahi, dokončil linku na stáčení piva Pilsner Urquell do plechovkových obalů za více než 300 milionů korun. Spustí ji příští týden. Dále připravuje rozšíření varny Pilsneru Urquell, který chápe nový vlastník jako superprémiové pivo a chce ho více vyvážet do Asie a Evropy. Skupina SAB, která vlastnila plzeňský pivovar do loňska 17 let, investovala od roku 1999 do Plzně, Velkých Popovic a Nošovic celkem 25 miliard.

Uvedli to marketingový ředitel Asahi Breweries Europe (ABEL) Grant McKenzie a Drahomíra Mandíková, ředitelka komunikace ABEL, která dále vlastní pivovary na Slovensku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku.

"Máme plánované investice v pivovaru Pilsner Urquell, protože vidíme velký potenciál růstu, a to v Asii a také v Evropě," řekl McKenzie. Podle Mandíkové už první investice běží. Plechovková linka je největší letošní akcí.

"Dosud jsme měli možnost stáčet jen do půllitrových a třetinkových obalů. Teď tam budeme mít velkou 0,75 litru a malou dvoudecilitrovou a 0,25 litru," uvedla Mandíková. Malé obaly jsou také na Birell a větší retro plechovka pro Pilsner Urquell, doplnil McKenzie. Pivo v plechovkách tvoří v ČR 11 až 12 procent, u produktů Prazdroje 14 až 15 procent.

Prazdroj rozšíří za stovky milionů korun varnu Pilsner Urquell až o 40 procent. Práce začnou letos po letní sezoně a skončí příští rok. Přípravy trvaly několik let s tím, že prodej Pilsneru Urquell v ČR i v cizině roste podle McKenzieho od roku 2002. "Investice krásně zapadá i do očekávání Asahi," uvedla Mandíková. Kapacita výroby Pilsneru Urquell je podle McKenzieho naplněná z 90 procent.

"Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel jsou pro Asahi velmi důležité a vidí velkou budoucnost v Asii i v Evropě. Potenciál je obrovský," řekl. Nedokázal odhadnout, kam se chce pivovar s vývozem dostat, záleží na tom, jak se bude dařit v Asii.

Pilsner Urquell je podle člena představenstva a ředitele evropských podniků Rjúiči Kitagawy v Japonsku velmi známý, ale Asahi chce posilovat reputaci této superprémiové značky. Japonci mají pivo rádi a na česká piva podle něj takříkajíc slyší.

Pilsneru Urquell se prodají v Japonsku tisíce hektolitrů ročně, spíše v lahvích. Silná je podle McKenzieho Jižní Korea, kde se letos meziročně zvýší prodej o 40 procent na 60 tisíc hektolitrů, téměř polovinu má tvořit Kozel. Půllitr plzeňského piva, které je dvojkou v importovaných pivech za Asahi Super Dry, tam přitom stojí až 500 korun.

"Protože tamní spotřebitelé jsou velmi podobní, vidíme velký potenciál také v Japonsku," řekl. Pilsner Urquell 0,4 litru tam stojí až 280 korun. Importovaným pivům vévodí Heineken, druhý je americký Budweiser; do čtyř let chce být první plzeňské pivo. Kitagawa uvedl, že se spotřeba piva v Japonsku nehýbe, oproti ČR je třetinová. Asahi plánuje zvýšit export z 26 na 40 procent. Velkou šanci má také v Číně.

Asahi prodává ročně téměř 21 milionu hektolitrů piva. Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, o necelý milion hektolitrů víc než v roce 2015. Vývoz Pilsneru Urquell vzrostl meziročně o deset procent na 970 tisíc hektolitrů.

Připomeňte si historii Plzeňského Prazdroje: