Automobilka PSA Peugeot Citroën plánuje návrat na americký trh

Peugeot 508 1.6 THP

Peugeot 508 1.6 THP

Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën dnes představila plány na mezinárodní expanzi. Firma se po více než dvou desetiletích absence hodlá vrátit na trh ve Spojených státech, plánuje rovněž výrobu v Indii a jihovýchodní Asii.

„Musíme expandovat, abychom firmu ochránili před regionálními krizemi,“ řekl listu Financial Times generální ředitel PSA Carlos Tavares. „Tento podnik málem zaplatil životem za nadměrnou závislost na Evropě,“ dodal.

Na trh v USA se automobilka hodlá vrátit během příštího desetiletí. Značka Citroën tento trh opustila v roce 1974 a značka Peugeot ji následovala v roce 1991, píše Financial Times.

Cílem automobilky je podle Tavarese zvýšit do roku 2018 odbyt o deset procent. Do roku 2021 by pak měl odbyt stoupnout o dalších 15 procent. V loňském roce firma zvýšila prodej o 1,2 procenta na 2,97 milionu vozů. Oživení poptávky v Evropě totiž mírně převážilo nad útlumem v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích.

PSA patří mezi podniky, na které měl v uplynulých letech největší dopad pokles poptávky po automobilech v Evropě. Firma před časem zahájila rozsáhlou restrukturalizaci, aby obnovila ziskovost a snížila závislost na evropském trhu.

Spojení s Čínou

Předloni se automobilka dohodla na kapitálovém propojení s čínským partnerem Dongfeng. Akcionáři PSA schválili zvýšení kapitálu o tři miliardy eur (81 miliard korun), v jehož rámci v podniku získaly čtrnáctiprocentní podíly firma Dongfeng a francouzská vláda.

PSA je po německém koncernu Volkswagen druhým největším výrobcem automobilů v Evropě z hlediska objemu prodeje. V České republice provozuje společně s japonskou firmou Toyota kolínskou automobilku TPCA.