Automobilka PSA snížila ztrátu. Pomohla expanze v Číně i evropské oživení

PSA snížila ztrátu na 555 milionů eur (15 miliard korun) z 2,23 miliardy eur v předchozím roce. V uplynulých letech automobilka patřila mezi ty nejvíce zasažené kolapsem evropského automobilové trhu, na němž prodávala většinu své produkce.
Loni však firma zvýšila prodej v Evropě o osm procent na 1,76 milionu vozů. V Číně jí odbyt vzrostl dokonce o 32 procent na 734 tisíc aut, z části díky tomu, že tam rozšířila distribuční síť.
Automobilka před časem zahájila rozsáhlou restrukturalizaci, aby se vrátila k zisku. Loni se firma dohodla na kapitálovém propojení s čínským partnerem Dongfeng. V dubnu akcionáři PSA schválili zvýšení kapitálu o tři miliardy eur, v jehož rámci v podniku získaly čtrnáctiprocentní podíly firma Dongfeng a francouzská vláda.
PSA je po německém koncernu Volkswagen z hlediska objemu prodeje druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. V České republice provozuje společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.
Akcie Peugeot SA