Automobilka PSA snížila ztrátu. Pomohla expanze v Číně i evropské oživení

Výrobní linka společné továrny PSA a Dongfengu v čínském Šen-čenu

Výrobní linka společné továrny PSA a Dongfengu v čínském Šen-čenu Zdroj: PSA

Francouzské automobilce PSA Peugeot Citroën se loni podařilo výrazně snížit ztrátu. Výsledky firmy podpořila expanze v Číně a také oživení poptávky na evropském trhu. Automobilka již dříve uvedla, že loni zvýšila celosvětový odbyt o 4,3 procenta na 2,94 milionu vozů po předloňském propadu o téměř pět procent.

PSA snížila ztrátu na 555 milionů eur (15 miliard korun) z 2,23 miliardy eur v předchozím roce. V uplynulých letech automobilka patřila mezi ty nejvíce zasažené kolapsem evropského automobilové trhu, na němž prodávala většinu své produkce.

Loni však firma zvýšila prodej v Evropě o osm procent na 1,76 milionu vozů. V Číně jí odbyt vzrostl dokonce o 32 procent na 734 tisíc aut, z části díky tomu, že tam rozšířila distribuční síť.

Automobilka před časem zahájila rozsáhlou restrukturalizaci, aby se vrátila k zisku. Loni se firma dohodla na kapitálovém propojení s čínským partnerem Dongfeng. V dubnu akcionáři PSA schválili zvýšení kapitálu o tři miliardy eur, v jehož rámci v podniku získaly čtrnáctiprocentní podíly firma Dongfeng a francouzská vláda.

PSA je po německém koncernu Volkswagen z hlediska objemu prodeje druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. V České republice provozuje společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.

Akcie Peugeot SA