Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Tesla

Tesla Zdroj: Repro WSJ

Buď autopilot Tesly nefunguje, nebo řidiči neví, jak ho mají používat. Každopádně další auto mělo nehodu v době, kdy mělo zapnutou funkci autopilota. Řidička z Kalifornie narazila zezadu do jiného auta v rychlosti okolo 64 kilometrů v hodině, Tesla nedokázala sama zpomalit.

A pak se spustila klasická mediální přestřelka, řidička obviňuje automobilku, že její systém nefungoval tak, jak by měl, zatímco automobilka tvrdí, že systém fungoval a řidička ho sama vypnula tím, že sáhla na volant a sešlápla prudce brzdový pedál. Tesla tomu přidává, že funkce autonomního řízení neznamená, že se řidič nemusí věnovat řízení.

Naopak, řidič by měl být podle Tesly připraven kdykoli zasáhnout do řízení. Schopnosti částečně autonomního řízení Tesly mnozí řidiči očividně hodně přeceňují. Jen si vzpomeňte na záplavu videí na YouTube, kdy lidé přelézají na zadní sedadla a svůj život nechávají na pospas elektronickému mozku auta.

Přitom stačí, aby radar zastínil třeba velký list nebo jiné nečistoty a celý systém v mžiku přestane fungovat. Autonomní vozy zkrátka čeká ještě dlouhá cesta a tak je k nim třeba přistupovat.

Zatím stále v červených číslech

Tesla Motors nyní vyrábí dva modely s elektrickým pohonem. Je to sedan Model S a sportovně užitkový vůz Model X, který se začal prodávat loni v září. Před Modelem S vyráběla Tesla ještě sportovní Roadster, jehož výrobu ale v roce 2012 ukončila.

Automobilka loni prodala přes 50 tisíc vozů, což bylo o 60 procent více než v roce 2014. Letos plánuje zvýšit dodávky na trh na 80 až 90 tisíc automobilů. Tesla byla založena v roce 2003, doposud se jí však ani jednou nepodařilo vykázat celoroční zisk. Letos už ale firma zisk očekává.

Vývoj akcií Tesla Motors

Článek vyšel na webu AutoRevue.cz