Avia se bude vyrábět v Přelouči, v Praze prý chybí kvalifikovaní pracovníci

Avia,

Avia, Zdroj: E15 anna vackova

Avia BH-3 z roku 1922
Krátce poválečná stíhačka Avia S-199, která sehrála kličovou roli při obraně čerstvě vzniklého státu Izrael
Poválečná Avia Av-14t, licenční obdoba sovětského Iljušinu Il-14
Letňanská továrna vyráběla i Pragy V3S
V roce 1968 začala Avia vyrábět nákladní vozy v licenci Renault-Saviem, které se staly páteří její produkce až do 90. let
7 Fotogalerie
ČTK
Skupina Czechoslovak Group (CSG) obnoví výrobu středních nákladních automobilů značky Avia. Produkce se ujme závod v PřeloučI na Pardubicku. Zpočátku půjde o stovky vozů ročně. Skupina vlastní i kopřivnickou Tatru, majitelem holdingu je český zbrojař Jaroslav Strnad.

„A pokud půjde vše dobře, mohli bychom se časem dostat třeba na hranici 1000 aut ročně,“ uvedl v tiskové zprávě Strnad.

Automobilka se připravuje na opětovné spuštění výroby vozidel modernizované řady D. Na vozy se vrátí tradiční logo, které se používalo do doby, než firmu převzala indická skupina Ashok Leyland. CSG koupila Avii před několika měsíci.
Galerie: historie Avia

V Praze chybí kvalifikovaní lidé, proto Přelouč

Skupina vlastní výrobní závod v pražských Letňanech, kde se v minulosti vyráběly tisíce vozů. Pro méně početnou výrobu je areál příliš velký a nerentabilní. V Praze ani nejsou kvalifikovaní pracovníci, proto vedení přesune do konce roku výrobní sestavy do Přelouče. Jak skupina naloží s letňanským závodem, vedení ještě nerozhodlo.

Portfolio holdingu zahrnuje výrobu a prodej vojenských a speciálních vozidel, terénních nákladních automobilů, zbraní a zbraňových systémů, munice, strojírenských produktů pro automobilový, železniční a letecký průmysl či brzdových systémů pro kolejová vozidla a zároveň zajišťuje silniční dopravní a logistické služby. Podniky, které holding vlastní, loni zaměstnávaly téměř 4000 lidí a utržily 12 miliard korun.