Brambůrky netáhnou: Výrobce Bohemia Chipsů se po letech propadl do ztráty

Bohemia Chips

Bohemia Chips Zdroj: Repro Strategie

Bohemia Chips
Bohemia Chips
Bohemia Chips
Intersnack před několika dny odstartoval ve spolupráci s reklamní agenturou McCann Prague aktivační kampaň na Bohemia Chips
Kampaň Bohemia Chips od VCCP
7
Fotogalerie

Konsolidované tržby společnosti Intersnack vyrábějící zejména výrobky pod značkou Bohemia Chips se loni propadly o téměř desetinu na 1,37 miliardy korun. To je nejnižší částka od roku 2009, co firma pohltila menší výrobce Canto Hradec Králové a Perri Crisps&Snacks Třemošná. A co hůře – tradiční firma se po letech zisků poprvé propadla do záporných čísel ve výši 59 milionů korun.

„Pokles tržeb se týká především značky Bohemia, která se dostala pod tlak konkurenčních výrobků,“ uvedla mateřská nizozemská firma Intersnack International ve své konsolidované výroční zprávě k výsledkům firmy s výrobním závodem v jihočeském Choustníku a pěti sklady v Česku.

V letošním roce ale firma doufá opět v obrat v hospodaření. „V roce 2016 očekáváme stagnaci na domácím trhu a mírné snížení exportu. Společnost přesto předpokládá pro letošní rok obrat 1,97 miliardy a zisk 50 milionů,“ uvedl předseda představenstva tuzemského Intersnacku Pavel Šercl.

Výsledky výrobce Bohemia Chipsů společnosti IntersnackVýsledky výrobce Bohemia Chipsů společnosti Intersnack|Dušan Kütner, E15

Tuzemský trh se slanými pochutinami už stagnuje několik let. Podle průzkumu agentury Nielsen za ně lidé od června 2014 do loňského května 3,3 miliardy korun, což bylo stejně jako o rok dříve. Přepočteno na výrobky to znamenalo asi 22.600 tun. Prodeje brambůrků a chipsů přitom stoupl o dvě procenta na 1,65 miliardy korun. Pokles naopak v daném období zaznamenaly slané sušenky. Spotřeba v Česku je přitom ve srovnání se západními zeměmi průměrná.

Jiným tuzemským výrobcům se ale dařilo. Jeden z největších producentů chipsů z první pětky jsou Strážnické brambůrky Petra Hobži. Podle výroční zprávy firmě loni stouply tržby o 14 procent na 160 milionů korun, čistý zisk se sice snížil, ale jen mírně o sedm procent na 13,4 milionu. Dvojkou na trhu je tuzemská pobočka Pepsi se značkou Lay´s, která ale zatím výsledky za loňský rok nezveřejnila.