Česká Tescoma roste v Číně, má tam 70 prodejních míst

Tescoma

Tescoma Zdroj: Martin Pinkas/Euro

Zlínské společnosti Tescoma, která patří k předním evropským výrobcům kuchyňských potřeb, výrazně roste prodej v Číně. Má tam už 70 prodejních míst, přičemž do roku by chtěla jejich počet zdvojnásobit.

„Ve druhém roce svého působení jsme se tam dostali do černých čísel. Rozvoj Číny je jednou z priorit, na niž se soustřeďujeme,“ řekl Forbesu spolumajitel firmy Petr Chmela.

Společnost, jejíž kumulovaný roční obrat se pohybuje kolem dvou miliard korun, se zaměřuje také na rozšiřování sítě prodejen v Česku, kde jich má nyní 90.

Prodejních míst přibývá také v Rusku. „Průběžně letos instalujeme 60 nových prodejních oddělení s naší značkou napříč celým Ruskem,“ řekl Chmela. Firma se chce zaměřit i na polský a německý trh.

Tescoma loni ve svém zlínském sídle investovala 33 milionů korun do modernější logistiky. Příští rok firma opustí sídlo v Nupakách u Prahy, budovu u dálnice D1 bude pronajímat. Společnost podle výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin utržila v roce 2013 téměř 1,3 miliardy korun.

České ambasády přibývají. Vláda hledá náhradu za export do Ruska