Dodavatelé proudu stupňují boj o Pražany

Dominantní hráč na pražském trhu s elektřinou, společnost Pražská energetika (PRE), se rozhodl postavit silnější hráz proti nástupu konkurentů z řad alternativních obchodníků. Odchodu zákazníků včetně domácností i malých podnikatelů ke konkurenci mají zabránit nové krátkodobé cenové výhody a jednorázové odměny.

„Cílíme na naše stávající zákazníky,“ řekl obchodní ředitel PRE Alexander Sloboda. Těch je podle něj v české metropoli stále dost, výrazně více než 90 procent. Sloboda připouští, že jeho firma chce znovu oslovovat i dříve ztracené zákazníky. V tomto případě to je ale složitější – zákazníci by kvůli předčasnému odchodu od alternativního dodavatele museli zaplatit smluvní pokutu. Ta u domácností činí zhruba dva tisíce korun, u podniků podstatně více. „To se nám těžko povede vykompenzovat,“ uvedl Sloboda. PRE je hodlá znovu oslovit především ve chvíli, kdy jim budou končit stávající smlouvy.

Nejsilnější hráč mezi alternativními prodejci, firma Centropol informace o výši „deaktivačního poplatku“ kolem dvou tisíc korun potvrzuje. „Souvisí to s tím, že našim zákazníkům garantujeme nižší ceny elektřiny,“ vysvětluje mluvčí Martin Jonáš. Firma nakupuje elektřinu dopředu a díky poplatku získává garanci, že neprodělá. Většina smluv Centropolu je podle Jonáše na dva roky.

Více si zavázat zákazníky se ale chystá také pražská jednička. PRE automaticky poskytne v září a říjnu slevu stávajícím zákazníkům ve výši deseti procent z ceny silové elektřiny. A pokud si klienti PRE prodlouží smlouvu do konce roku 2013, získají slevu i na listopad a prosinec a navíc jednorázovou odměnu od 1200 korun (domácnosti) do 3600 korun (velcí maloodběratelé). Právě o tuto jednorázovou odměnu by ovšem zákazníci přišli, kdyby od smlouvy s PRE odstoupili předčasně.

Nástup Centropolu pokračuje

Největší alternativní dodavatel elektřiny Centropol překonal hranici 200 tisíc zákazníků, a pokračuje tak v rychlém nástupu, díky kterému se nedávno v počtu klientů dostal před nynější dvojku Bohemia Energy. Během letoška Centropol získal více než sto tisíc klientů. Za celý rok plánuje tržby kolem čtyř miliard. O něco pomaleji se pouští i do obchodu s plynem.

Čtete rádi E15.cz? Nominujte nás v anketě v kategorii zpravodajství.