Dopadnou problémy VW na bundesligové týmy? Firma váhá se sponzorstvím

Fanoušci fotbalového Wolfsburgu

Fanoušci fotbalového Wolfsburgu Zdroj: funky1opti via Flickr (CC BY 2.0)

Problémy Volkswagenu po emisním skandálu mohou dopadnout i na německé sportovní kluby, jimž automobilka příspívá do rozpočtů miliony eur ročně. Sponzorské příspěvky pro fotbalové týmy Hannover 96, Werder Brémy a Schalke 04 se tak ocitly na seznamu položek, které VW zřejmě obětuje ve snaze získat dodatečné prostředky na urovnání aféry s emisemi. Bundesligový Wolfsburg, jenž je v přímém vlastnictví automobilky, už kvůli jejím potížím dokonce odložil projekt nového tréninkového centra pro mládež.

V pátek se největší evropská automobilka rozhodla své investiční plány pro příští rok omezit o miliardu eur (27 miliard korun). Reaguje tak na zjištění, že emisní skandál se v USA týká dalších desítek tisíc aut.

Volkswagen tak v konečném součtu může zaplatit až 35 miliard eur (945 miliard korun) za pokuty, soudní výlohy a svolávání vozů do servisů, uvádí agentura Reuters na základě odhadů analytiků. Dříve si VW na placení pokut vyčlenil 7,3 miliardy dolarů (178 miliard korun).

Úspory tak nyní firma začíná podle týdeníku Bild am Sonntag hledat i v oblasti sponzoringu sportovních klubů, kde jsou její aktivity poměrně rozsáhlé.

Přečtěte si:

Kromě zmíněné trojice fotbalových klubů Hannover 96, Werder Brémy a Schalke 04 finančně podporuje také druholigový Mnichov 1860 či hokejový Grizzlys Wolfsburg. O konečném rozsahu škrtů však vedení koncernu ještě nerozhodlo.

Každý z uvedených klubů soutěžících v kopané dosud mohl počítat s roční podporou kolem 1,5 milionu eur (40,5 milionu korun), ten hokejový dokonce s částkou kolem pěti milionů eur (135 milionů korun).

Problémy Volkswagenu se však jiného wolfsburského týmu již reálně dotkly. Bundesligový VlF, který automobilka stoprocentně vlastní, odložil plány na výstavbu nového tréninkového centra mládeže.

Největší evropská automobilka se potýká s nejvážnější krizí ve své 78leté historii po přiznání, že software v jejích dieselových vozech manipuloval výsledky měření emisí ve Spojených státech.

Skrytí šampioni. Německo stojí na menších firmách